بیل گیتس در مورد کرونا ویروس چه می‌گوید؟

بیل گیتس، بنیانگذار شرکت مایکروسافت، معتقد است وضعیت کنونی جهان در زمینه مقابله با شیوع ویروس کووید-۱۹ همانند وضعیت زمان جنگ جهانی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیل گیتس در یادداشتی اعلام کرد که شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان همانند یک جنگ جهانی است؛ تنها با این تفاوت که همه دنیا در مقابل این ویروس در یک جبهه قرار دارند. او معتقد است با وجود اینکه این بیماری جنبه‌های منفی زیادی دارد و درد و رنج شدیدی برای مردم بر جای می‌گذارد، باعث افزایش تعداد ابداعات می‌شود؛ این ابداعات به درمان، بهبود و پیشگیری بیماری کرونا کمک بسیاری می‌کند.

به گفته بیل گیتس، اتخاذ تدابیر جدید در زمینه جلوگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا مانند فاصله گذاری اجتماعی، جان افراد زیادی را نجات می‌دهد. حتی زمانی که محدودیت‌های رفت و آمد برای مقابله با کرونا کاهش پیدا کند نیز بهتر است افراد اصول بهداشتی فردی و همچنین فاصله خود را با دیگران رعایت کنند.

بنیانگذار شرکت مایکروسافت با تاکید بر لزوم رعایت قوانین اعلام شده، به این نکته اشاره کرد که نقض این قوانین باعث می‌شود جان افراد زیادی به خطر بیفتد. اگر محدودیت‌ها در کشورهای جهان زودتر از موعد برداشته شود با بازگشت دوباره موج شیوع کرونا مواجه خواهیم شد. به گفته او نیمی از کارکنان شرکت مایکروسافت در چین به صورت دورکاری در حال فعالیت هستند و بقیه آن‌ها به صورت حضوری و با حفظ اصول فاصله گذاری اجتماعی کار می‌کنند.

بیل گیتس معتقد است که نوآوری در چهار حوزه درمان، آزمایش‌های سریع، ردگیری تماس افراد و تولید واکسن می‌تواند تنها راه نجات از این بیماری همه گیر جهانی باشد. داروهای بررسی شده تا کنون در بهترین حالت، تنها تاثیری اندک بر بهبود مبتلایان به بیماری کرونا داشته است. با توجه به این موضوع که کشف داروی کاملاً موثر بسیار دور از ذهن است، تنها راهکار رهایی از این مشکل، تولید واکسن بوده که ممکن است ۶ ماه تا دو سال طول بکشد.

بر اساس گزارشات منتشر شده، بیل گیتس اخیراً ۲۵۰ میلیون دلار از طریق بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس، صرف کمک به مقابله با شیوع بیماری کووید -۱۹ کرده و روی ابداعات فناوری محور متمرکز شده که برای مقابله با شیوع این ویروس جدید مفید است.

کد خبر 421014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.