هشتمین ابرکانال تاریخ بورس نیز فتح شد

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه_ هشتم اردیبهشت‌ماه_ با افزایش ۲۲ هزار و ۷۲۱ واحدی به ۸۲۰ هزار و ۵۳۴ واحد رسید و هشتمین ابر کانال تاریخ خود را به ثبت رساند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه_ هشتم اردیبهشت‌ماه_ با افزایش ۲۲ هزار و ۷۲۱ واحدی به ۸۲۰ هزار و ۵۳۴ واحد رسید و ضمن ثبت رکوردی جدید هشتمین ابر کانال تاریخ خود را نیز فتح کرد.

از تغییرات شاخص‌های دیگر بورس تهران می‌توان به افزایش ۴۳۰۸ واحدی شاخص هم وزن، ۶۰۴۵ واحدی شاخص قیمت، ۱۶ هزار و ۹۰۷ واحدی شاخص بازار اول، ۴۴ هزار و ۷۶۷ واحدی شاخص بازار دوم، ۱۹ هزار و ۳۲۵ واحدی شاخص صنعت، ۱۱۵۶ واحدی شاخص ۳۰ شرکت بزرگ و افزایش ۹۴۵ واحدی شاخص ۵۰ شرکت بزرگ اشاه کرد.

همچنین حجم معاملات بورس تهران برابر با ۷۲۰۱ میلیون سهم بود که طی با تعداد میلیون و ۲۷۲ هزار و ۸۶۷ معامله و به ارزش بالغ بر ۹۶ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۷۴۶ میلیون ریال، داد و ستد شد.

ارزش کل بازار بورس نیز به ۳۰ میلیون و ۷۹۰ هزار و ۸۰۴ میلیارد ریال رسید و با عبور از ارزش ۳۰ میلیون میلیارد، در آستانه عبور از مرز ۳۱ میلیون میلیارد ریال قرار گرفت.

در این میان نمادهای "سبحانح"، "تیپیکو" و " ومعادنح" بیشترین افزایش قیمت و نمادهای " شوینده"، "قلرست" و "ختور" نیز بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

بر اساس اطلاعات فوق، بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز خود موفق به ثبت دو رکورد تاریخی جدید شد. اولین رکورد مربوط به عدد شاخص کل است که برای اولین بار قله ۸۲۰ هزار واحدی را فتح کرد و رکورد دوم ارزش کل بازار بورس است که با عبور از ارزش ۳۰ میلیون میلیارد ریالی در یک قدمی ۳۱ میلیون میلیارد ریال قرار گرفته است.

کد خبر 420980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.