اعزام تعدادی از کارگران روزمزد به پروژه‌های عمرانی مشهد

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: در بخش ساماندهی کارگران روزمزد اقدام بزرگی در قالب لایحه دو فوریتی تقدیم شورای اسلامی شهر شده و تا هفته آینده تاییدیه آن گرفته خواهد شد.

به گزارش ایمنا، مهدی یعقوبی در خصوص ساماندهی کارگران روز مزد، اظهار کرد: در گذشته در رابطه با این امر جایگاه‌های موقتی در میدان سلمان ایجاد شده بود که مورد استقبال کارگران قرار نگرفت؛ زیرا تنها شهرداری در این کار مشارکت داشته، اما لازم است بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف که برای آنان وظایف قانونی تعریف شده نیز در این کار مشارکت داشته باشند تا بتوانیم این موضوع را سروسامان دهیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به مطالعات انجام‌شده، ساماندهی این موضوع را در دستور کار خود قرار داده‌ایم که قطعا در چند ماه آینده جایگاه‌های مناسبی ایجاد خواهد شد هم اکنون با توجه به دستور اکید شهردار مشهد و شرایط حاکم بر شهر در رابطه با شیوع ویروس کرونا، بر آن شدیم تا در یک اقدام سرعتی پایگاه‌های موقتی را ایجاد کنیم.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد افزود: باتوجه به دستور اکید همکاران خود در سازمان ساماندهی مشاغل شهری؛ علاوه بر جایگاهی که در ابتدای بلوار دلاوران داشتیم، چهار جایگاه دیگر نیز ایجاد کردیم تا دسترسی کارگران به این جایگاه‌ها راحت‌تر شود.

یعقوبی با بیان اینکه کارگری که در ابتدای ساعات اولیه صبح مراجعه کند، ثبت‌نام خواهد شد، تصریح کرد: همچنین از روز سه شنبه هفته جاری فعالیت اجرایی آن را آغاز خواهیم کرد، قطعا در این راه مشکلاتی خواهیم داشت، اما به تدریج این مشکلات را با همراهی حوزه‌های مختلف حل خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: بعد از ثبت‌نام این کارگران اطلاع‌رسانی گسترده‌ای در این زمینه انجام خواهد شد که برای این امر نیازمند همکاری صدا و سیما خواهیم بود تا شهروندان و کارفرمایان از محل، این جایگاه نیروی کار مورد نیاز خود را به راحتی تامین کنند که زمینه‌ساز آن خواهد بود که کارگران در حاشیه خیابان‌ها و معابر توقف نکنند و در این جایگاه‌ها حضور پیدا کنند تا مشخصات آن‌ها ثبت شود.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد افزود: این اقدام باعث آن می‌شود که ما آمار دقیقی از نیروهای کار و تخصص آنان داشته باشیم که این امر زمینه‌ساز آن خواهد بود که کارفرمایان دسترسی راحت‌تری را داشته باشند.

یعقوبی در پاسخ به اینکه اقدام در گذشته انجام شد، اما ادامه پیدا نکرد، تصریح کرد: شهرداری در ابتدا امر جایگاهی را در ابتدای بلوار دلاوران ایجاد کرد، اما مورد استقبال قرار نگرفت،  با این وجود در این طرح قرار است که علاوه بر ثبت‌نام به آمار این افراد دسترسی داشته باشیم؛ در حال حاضر یکی از ابلاغیه‌هایی را که شهرداری در تمام حوزه‌های شهری انجام داده این است که تمامی کارگران روزمرد باید از محل این جایگاه‌ها گرفته شوند.

وی عنوان کرد: در کنار این موضوع اقدام بزرگ دیگری صورت گرفته که در قالب یک لایحه دو فوریتی تقدیم شورای شهر داده و تا هفته آینده تاییدیه آن گرفته خواهد شد، این اقدام با صرف اعتبار لازم و مبلغ قابل توجهی در پروژه‌های عمرانی تعریف خواهد شد که از جمله آن می‌توان به پروژه‌های کشف‌رود، کمربند سبز و پروژه‌های عمرانی سطح شهر اشاره کرد.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد گفت: در این راستا می‌توانیم تعدادی از کارگران را که تا ساعت ۱۰ موفق به پیدا کردن کاری نشده‌اند را به این پروژه‌ها اعزام کنیم. قطعا این اقدام همه افراد را شامل نخواهد شد و بعد از این ساعت شاهد حضور کارگرانی که شاید روزمزد نبوده در حاشیه معابر شهر خواهیم بود.

کد خبر 420940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.