پسماندهای عفونی کرونا در اصفهان چگونه امحا می‌شود؟

مسئول برنامه بهداشت محیط بیمارستان‌های استان اصفهان روند امحا و دفن پسماندهای عفونی بیماران مبتلا به کرونا را در بیمارستان‌های اصفهان تشریح کرد.

احمدشماعی زواره در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص روش‌های امحای پسماندهای عفونی در بحران کرونا اظهار کرد: به صورت میانگین روزانه ۱۲ تن پسماند در بیمارستان‌های استان اصفهان تولید می‌شود.

وی افزود: در بحران کرونا با توجه به تعطیلی فعالیت‌ اتاق‌های عمل و کاهش فعالیت بخش‌های غیرضرور بیمارستان‌ها شاهد افزایش محسوس پسماندهای عفونی، تیز و برنده در استان نبودیم.

مسئول برنامه بهداشت محیط بیمارستان‌های استان اصفهان در خصوص روش امحای پسماندهای عفونی تیز و برنده بیمارستان‌های استان اصفهان ادامه داد: این امر مطابق با پروتکل‌های وزارت بهداشت به روش غیرسوز بی خطرساز پسماند در داخل بیمارستان‌ها امحا می‌شود. در این روش پسماندها را در کیسه زباله‌های مخصوص قرار داده و با بخار مرطوب توسط دستگاه‌های اتوکلاو و هیدروکلاو با دمای ۱۳۵ درجه سانتی‌گراد به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه حرارت می‌دهند.

شماعی زواره گفت: دستگاه‌های اتوکلاو و هیدروکلاو به لحاظ مکانیکی، بیولوژیکی و شیمیایی تست روزانه و هفتگی می‌شوند.

وی با بیان اینکه پسماندهای عفونی، تیز و برنده پس از امحا به شرکت‌های پیمانکار بخش خصوصی مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تحویل می‌شوند، ادامه داد: این زباله‌ها به محل جمع آوری و دفن پسماندهای عفونی در سجزی منتقل و با همکاری سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان به روش‌های استاندارد دفن می‌شوند.

کد خبر 420880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.