تدوین برنامه‌های ورزشی شهرداری‌های کلانشهرها برای توسعه ورزش‌ خانگی

نخستین نشست مجازی مدیران ورزش شهرداری‌های کلانشهرهای ایران برگزار و برنامه های ورزشی به منظور ایجاد نشاط اجتماعی و توسعه ورزش های خانگی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در کشور تدوین شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مجمع کلانشهرها، کمال مرادی دبیر کل این مجمع با بیان اینکه در حال حاضر شهرداری ها در صف مقدم پیشگیری و مبارزه با ویروس کووید ۱۹ قرار دارند و شرایط سختی را تحمل می کنند، اظهار کرد: از جمله رسالت هایی که در حال حاضر به منظور ایجاد نشاط اجتماعی برای شهرداری ها متصور می شود توسعه ورزش های همگانی است که می تواند در ایام قرنطینه و تعطیلی باشگاه‌ها و اماکن ورزشی به ارتقای سلامت جسمی و روحی شهروندان کمک فزاینده ای داشته باشد.

وی افزود: خوشبختانه کمیته ورزش و تفریحات سالم مجمع اقدامات خوبی را در این زمینه پیش بینی کرده است که امید می رود با همکاری معاونین اجتماعی و فرهنگی شهرداری های کلانشهرها به بهترین نحو از آنها بهره برداری شود.

آلما فرامرزی، دبیر کمیسیون اجتماعی و فرهنگی مجمع کلانشهرها نیز در ابتدای این نشست عنوان کرد: خوشبختانه شهرداری ها در حال حاضر از ارگان هایی هستند که در حوزه توسعه ورزش همگانی سهم عمده ای داشته اند و سوق دادن شهروندان به سمت ورزش های خانگی و همراهی با خانواده ها از جمله اهداف کمیته ورزش در حال حاضر است.

محمد رضا فروحی، رئیس کمیته ورزش و تفریحات سالم نیز در این نشست با بیان اینکه تمرکز این کمیته برای برنامه ریزی ورزش های غیر حضوری است اظهار کرد: از جمله ورزش های متنوعی که برای شهروندان پیش بینی شده است "مسابقات لیوان چینی" و "شطرنج"  است که هر دوی این مسابقات را می توان به صورت مجازی و آن لاین برگزار کرد.

وی با بیان اینکه ورزش لیوان چینی از جمله بازی های نو و جدیدی است که در کشور رواج یافته است تصریح کرد : این مسابقات  تمامی رده های سنی را در بر می گیرد و شهروندان می توانند برای شرکت در این مسابقات به سایت شهرداری محل سکونت خود مراجعه و ثبت نام کنند.

فروحی با بیان اینکه این مسابقات ویژه کارکنان نیز در نظر گرفته شده است، یادآور شد: کارکنان شهرداری های کلانشهرها نیز می توانند با مراجعه با سایت و یا تماس با مسئولین ورزش کارمندی در این مسابقات شرکت کنند.

وی افزود: از سوی دیگر با همکاری شهرداری های کلانشهرها برنامه های ویژه ای نیز برای فصل تابستان در حوزه ورزش شهروندی و کارمندی پیش بینی شده است.

کد خبر 420871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.