۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۱
راه‌های شهر هموار نیست

راه‌های شهر هموار نیست، در هر مسیر چاله‌ها و دست‌اندازها سد راه می‌شود و بر سختی‌ها می‌افزاید. راه‌های شهری که دیرینگی آن پهلو به تاریخ می‌زند، این روزها حال و روز خوبی ندارد و معلوم نیست کی مرحمی بر آن می‌نهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، خیابان‌های تنگ و باریک که تردد در آن‌ها هر روز سخت و سخت‌تر می‌شود؛ در این میان جولان موتورسواران عرصه را بیش از پیش بر همگان تنگ می‌کند؛ اما در این هنگامه شلوغی و هیاهو، آسفالت نامناسبت معابر و خیابان‌ها و کوچه‌ها بر مشکلات افزوده و ناراحتی شهروندان را دوچندان کرده است. بسیاری از مسیرها و خیابان‌ها حدود سه دهه آسفالت نشده و حالا جز دست‌انداز و چاله‌های بزرگ و کوچک، چیز دیگری باقی نمانده است.

شهروندان ناراضی از وضع موجود

جمشید اکبری از شهروندان شهرضا، می‌گوید: لکه‌گیری معابر انجام می‌شود، اما بعد از مدتی همین لگه‌گیری‌ها تخریب شده و باعث آسیب به خودروها می‌شود، باید خیابان‌ها را آسفالت کنند؛ بعضی معابر و خیابان‌های شهر حدود ۳۰ سال است که آسفالت نشده است. در خیابان "حکیم فرزانه" کوچه‌ها تنگ است و نیاز به آزاد سازی دارد و آسفالت این مناطق نیز از بین رفته است. حدود دو سال است که آسفالت خیابان‌ها برای اجرای پروژه فاضلاب تخریب شده و ترمیم آسفالت به خوبی انجام نشده است.

سعید فاطمی شهروند دیگری است که می‌گوید: خیابان‌ها و پیاده‌روهای شهر مناسب نیست، دوچرخه‌سواری که به علت تنگی خیابان‌ها با خطرات فراوان همراه است؛ در خیابان‌های محله سروستان و خیابان‌های امام خمینی (ره)، شهدای مَنا و آیت‌الله غفاری به علت تردد کامیون آسفالت خیابان به شدت آسیب دیده است؛ کامیون‌ها حتی با تردد در مناطق مسکونی نظیر خیابان پیروزی نیز باعث تخریب آسفالت معابر و تأسیسات شهری شده‌اند.

بهسازی آسفالت معابر

حبیب قاسمی شهردار شهرضا از اختصاص یک‌هزار تن آسفالت برای معابر این شهر خبر می‌دهد و اظهار می‌کند: با استفاده از این مقدار آسفالت از ابتدای سال تاکنون، هشت هزار مترمربع از معابر شهری آسفالت شده است.

او با بیان اینکه بیشترین کار شهرداری به آسفالت معابر و لکه‌گیری اماکن پر تردد شهر اختصاص یافته، می‌گوید: درصدد هستیم تا آسفالت مورد نیاز شهر را تأمین کنیم و به این مسئله توجه زیادی می‌شود.

شهردار شهرضا ادامه می‌دهد: در چند ماه گذشته روکش آسفالت فرعی‌های محله اسلام آباد" و خیابان‌های "حکیم نصرالله"، "صاحب‌الزمان" "حافظ شرقی" و "کوی آزادگان" انجام شده و سایر معابر نیز در صورت تأمین قیر، آسفالت می‌شود.

قاسمی ادامه می‌دهد: به زودی بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر، عملیات آسفالت چند معبر و خیابان دیگر در محله "اسلام‌آباد" انجام می‌شود.

او با اشاره به انجام روکش آسفالت معابر شهرک صنایع کارگاهی امیرکبیر، می‌گوید: در سال گذشته نیز عملیات آسفالت، لکه‌گیری و بهسازی معابر به طور مستمر و با کیفیت مطلوب انجام شده است.

سهمیه قیر نداریم!

اما یدالله طاهر، رئیس شورای اسلامی شهرضا با بیان اینکه قیر مورد نیاز برای آسفالت معابر این شهر از طریق بورس یا شورای همیاری استان تأمین می‌شود، اظهار می‌کند: قیر یارانه‌ای به هیچ عنوان به شهرداری‌های بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت اختصاص داده نمی‌شود و ما تنها از این دو منبع نیازهای خود در این زمینه را تأمین می‌کنیم.

او ادامه می‌دهد: در چند ماه گذشته با تلاش اداره راه و شهرسازی استان برخی از معابر محله خمینی‌آباد را آسفالت شده است.

رئیس شورای اسلامی شهرضا با بیان اینکه در سال گذشته بیشتر هزینه‌های شهرداری و مصوبه‌های شورا مربوط به آسفالت معابر و لکه‌گیری خیابان‌ها بوده است، می‌گوید: امسال نیز این روند ادامه خواهد داشت.

طاهر ادامه می‌دهد: به زودی یک‌هزار تن قیر برای لکه‌گیری کوچه‌ها و معابر شهر خریداری می‌شود.

کد خبر 420861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.