آغاز عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب شمال اصفهان در آینده نزدیک

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: به منظور استفاده از منابع آب های پساب جهت کاربرد در فضای سبز شهر اصفهان، عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب شمال با ظرفیت ۱۴۰ لیتر بر ثانیه به زودی آغاز می‌شود.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بخش زیادی از اعتبارات شهرداری اصفهان به هزینه‌های توسعه و نگهداری فضای سبز، نظافت، خدمات شهری و تمیز نگاه داشتن شهر از جمله حمل زباله، دفن زباله و نظافت معابر تعلق می‌گیرد که از نیازهای اساسی شهر است.

وی افزود: برای ایجاد فضای سبز شهری باید از فناوری‌های روز دنیا در زمینه ارتقای سطح کیفی و کاهش هزینه‌های نگهداری استفاده کرد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه استفاده از فناوری های نوین برای نگهداری و توسعه فضای سبز شهر از مهمترین نیازهای مدیریت شهری است، افزود: توسعه فضای سبز یکی از شاخص‌های مناسب شهرها برای زندگی تعریف می‌شود و از نظر تأثیرات اکولوژیکی و اقلیمی و فضای سبز تفرجگاهی مورد توجه قرار می‌گیرد که مدیران شهری به‌عنوان یکی از شرایط محیط زیستی به آن توجه می‌کنند.

وی ادامه داد: سالانه برای نگهداری فضای سبز شهری حداقل ۲۰ درصد به هزینه‌های شهر اضافه می‌شود که تأمین آن برای مدیریت شهری میسر نیست و باید راهکارهای جدید و علمی در دستور کار قرار گیرد.

امیری با بیان اینکه شهرداری اصفهان به ‌منظور استفاده از منابع آب پایدار مانند پساب جهت آبیاری برخی عرصه‌های فضای سبز، همزمان با تمهیدات مدیریت بهینه مصرف آب، اجرای پروژه‌های زیرساختی نظیر تصفیه‌خانه‌های تکمیلی، ذخیره‌سازی، پمپاژ و ایجاد شبکه‌های انتقال را در اولویت اقدامات خود قرار داده است، گفت: بر اساس برنامه عملیاتی شهر اصفهان حدود ۳۵ درصد از منابع آبی فضای سبز شهر اصفهان از طریق پساب تأمین خواهد شد.

وی تاکید کرد: مناسب‌سازی پارامترهای فیزیکی و شیمیایی کیفیت پساب مطابق با استانداردهای سازمان حفاظت محیط‌زیست از دغدغه‌های اصلی شهرداری اصفهان است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان افزود: گام‌های مهمی برای استفاده از گونه‌های گیاهی مناسب با اقلیم اصفهان در فضای سبز این شهر برداشته شده و کاشت درختان کم‌ آب‌بر در طرح‌های جدید در دستور کار سازمان پارک‌ها و فضای سبز اصفهان قرار گرفته و برنامه‌ها و راهبردهای عملیاتی برای سازگاری و صرفه‌جویی در حوزه مصرف آب فضای سبز شهر اصفهان بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، محقق شده است.

وی با بیان اینکه برای استفاده از منابع پایدار(پساب) تصفیه‌خانه تکمیلی سپاهانشهر با ظرفیت ۷۰ لیتر بر ثانیه در دست بهره برداری بوده و افزایش ظرفیت تصفیه خانه تکمیلی تا ۱۴۰ لیتر بر ثانیه در دستور کار معاونت خدمات شهری است، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها تصفیه خانه تکمیلی شاهین شهر نیز با ظرفیت ۱۰۰ لیتر بر ثانیه آماده بهره برداری است.

امیری خاطرنشان کرد: به منظور استفاده از منابع آب های پساب جهت کاربرد در فضای سبز شهر اصفهان، عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب شمال با ظرفیت ۱۴۰ لیتر بر ثانیه به زودی آغاز می‌شود.

وی گفت: شهرداری اصفهان به منظور تأمین آب عرصه‌های فضای سبز غرب اصفهان و عرصه‌های جنگلی ناژوان، برداشت و تصفیه فاضلاب از شبکه جمع‌آوری فاضلاب را پیگیری می‌کند و با تکمیل پروژه‌های مذکور، حدود ۳۵ درصد از عرصه‌های فضای سبز شهر اصفهان از طریق پساب آبیاری خواهد شد.

کد خبر 420847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.