استقبال اندک زنجانی‌ها از تغییرات خطوط اتوبوسرانی

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان گفت: اتوبوس‌های شهری شروع بکار کرده‌اند، اما تعداد مسافر در بسیاری از خطوط به کمتر از ۱۰ درصد ظرفیت می‌رسد.

 فرهاد رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به استقبال اندک شهروندان زنجانی از جابجایی با ناوگان اتوبوسرانی، اظهار کرد: از روز ششم اردیبهشت همه ۱۱۵ دستگاه اتوبوس فعال در ناوگان اتوبوسرانی این شهر فعال شده است، اما تعداد مسافر در بسیاری از خطوط به کمتر از ۱۰ درصد ظرفیت می‌رسد.

وی با بیان اینکه شهرداری جبران تمام هزینه‌های کاهش مسافر را بر عهده دارد، گفت: رانندگان اتوبوس وظیفه دارند مسافران را روی صندلی‌های یک در میان و ضربدری سوار کنند و از لوازم بهداشتی مناسب مانند ماسک و دستکش استفاده کنند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان با بیان اینکه انتشار مطالبی در خصوص رضایت نداشتن رانندگان از تغییر خطوط ویژه اتوبوسرانی و پرداخت نشدن ضرر و زیان ناشی از شیوع کرونا بی‌اساس است، ادامه داد: به ازای هر دستگاه اتوبوس ۱۵ میلیون تومان و در مجموع مبلغ۹۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است.

رفیعی گفت: بر اساس مصوبه شورای شهر در اسفند سال گذشته، مبلغ ۷۰ میلیون تومان به عنوان یارانه اسفند و مبلغی به جهت جبران ضرر و زیان ناشی از شیوع کرونا به رانندگان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه رانندگان از سوم اسفند سال گذشته با تخطی از قانون، محل کار خود را ترک کرده بودند، اضافه کرد: برخی از این رانندگان از فروردین‌ماه  امسال نیز در محل کار خود حاضر نشدند و زیاده‌خواهی می‌کنند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان با بیان اینکه تغییر مسیر خطوط هزینه اضافی بر مسافران و شهروندان تحمیل نکرده است، تاکید کرد: اصلاح مسیر خطوط بر اساس تصمیم شورای ترافیک و مدیریت شهری بود و با این اقدام تنها ۱۰ اتوبوس درهسته مرکزی شهرتردد می‌کند، اما عده‌ای به دنبال بزرگنمایی معایب این طرح هستند.

رفیعی ادامه داد: شهردار جدید دستور داد که با حضور مشاور توانمند مجددا طرح خطوط ویژه اتوبوس رفتارشناسی و میزان رضایت‌مندی شهروندان بررسی شود؛ تغییر مسیر خطوط اتوبوسرانی با تاکید شهردار و پس از طی مراحل قانونی بوده است؛ البته شهرداری مکلف شده مابه‌التفاوت درآمدی ۳۰۰ مسافر را به بخش خصوصی پرداخت کند.

کد خبر 420843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.