گل‌های فصلی زینت‌بخش فضای سبز آستارا

شهردار بندرآستارا گفت: از اسفندماه سال گذشته تاکنون به منظور زیباسازی فضای سبز شهری بیش از یکصدهزار نشای گل فصل بهار از جمله بنفشه، همیشه بهار، آهار، جعفری، پریوش و گل ناز در سطح این شهر کاشته شده است.

جواد معیتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در یک‌سال گذشته خزانه تولید گل‌های فصلی مورد نیاز شهرداری آستارا با ظرفیت تولید بالغ بر دو سوم نشاهای مورد نیاز، در فضایی به مساحت دو هزار مترمربع تولید شده است؛ البته استفاده از تولیدات این مرکز به فصل بهار محدود نیست و در فصل پاییز نیز گل‌های بنفشه و همیشه‌بهار در این خزانه، کاشته شده است.

وی افزود: در حال حاضر سرانه فضای سبز شهر آستارا ۹ مترمربع و مجموع فضای سبز شهری ۶۲ هکتار است که از این مقدار ۳۵ هکتار شامل پارک‌ها می‌شود.

شهردار آستارا عنوان کرد: ۲۰ هزار پیاز گل لاله هلندی با هزینه ای بالغ بر ۶۰۰ میلیون ریال در میدان شهرداری آستارا در فضایی به مساحت سه هزار مترمربع کاشته شده و فضای بسیار زیبا و بانشاطی را برای شهروندان ایجاد کرده است. 

معیتی با اشاره به کاشت بیش از دو هزار اصله انواع نهال در باغچه‌ها و پارک‌های آستارا با هدف توسعه فضای سبز شهری افزود: شهرداری آستارا در سال۱۳۹۸ در مجموع برای فضای سبز شهری بیش از سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه کرده است.

وی افزود: ۲۳ کارگر شهرداری وظیفه کاشت، آبیاری، گلکاری، درختکاری و هرس و نگهبانی فضای سبز را بر عهده دارند و برای زیباسازی، حفظ و نگهداری فضای سبز شهری تلاش می‌کنند.

شهردار آستارا با بیان اینکه برای ایجاد هر مترمربع از فضای سبز شهری هزینه و وقت زیادی صرف می شود، تصریح کرد: متاسفانه گاهی اوقات مشاهده می شود که بعضی شهروندان به ویژه کودکان اقدام به کندن گل‌ها و غنچه‌ها، تخریب فضای سبز و قطع درختان شهری می‌کنند که در پیشگیری از انجام این کار، خانواده‌ها باید اهمیت فضای سبز و حفظ و نگهداری گل‌ها را از کودکی به فرزندانشان آموزش دهند.

معیتی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها در آموزش، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی جامعه برای لزوم نگهداری محیط زیست، نقش بسزایی دارند و در این زمینه می توانند شهروندان را به برخورد مناسب و حفظ و حراست از فضای سبز طبیعی ترغیب کنند.

وی با بیان اینکه شهروندان در نگهداری وحفظ احشام خود دقت لازم را داشته و از رهاسازی آن‌ها در سطح شهر خودداری کنند، افزود: با توجه به نزدیکی روستاها به شهرها انتظار می‌رود دهیاران نسبت به جمع آوری و نگهداری احشام اقدام و در این زمینه همکاری و تعامل لازم را با شهرداران داشته باشند.

به گزارش ایمنا، شهر بندر مرزی آستارا با ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 420842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.