آخرین آمار ابتلا به کرونا ویروس در اصفهان درهفتم اردیبهشت ماه

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شرایط آمار ابتلا جدید به کرونا ویروس، ترخیص شدگان و تعداد بیماران تحت مراقبت های ویژه با وضعیت شدیدتر در بیمارستان ها در طی ۲۴ ساعت اخیر را تشریح کرد.

آرش نجیمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آمار بیماران جدید مبتلایان به ویروس کرونا  طی ۲۴ ساعت گذشته، اظهار کرد: تعداد ۱۲۴ مورد بیمار جدید از افراد مشکوک به کرونا ویروس با علائم بالینی در بیمارستان ها بستری شدند.

وی با بیان اینکه در همین زمان خوشبختانه تعداد ۱۷۴ نفر از بیماران مبتلا به کرونا که در مراکز درمانی و بیمارستان ها تحت مراقبت بودن با بهتر شدن وضعیت عموی بیماری ترخیص شدند و ضروری است که دوره نقاهت بیماری را سپری کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گفت: اکنون تعداد کل بیمارانی که در شهرستان استان به جز کاشان و آران و بید گل با تشخیص کرونا بستری هستند تعداد ۷۶۶ نفر است که از این تعداد متاسفانه ۱۷۴ نفر وضعیت وخیم تری را دارند و در بخش مراقبت های ویژه در حال دریافت خدمات درمانی هستند.

وی درباره آمار بهبود یافتگان که از مراکزدرمانی ترخیص شدند، تصریح کرد: در این مدت همچنین ۱۰۶ نفر از مبتلایان به کرونا با بهبود وضعیت جسمانی از مراکز درمانی مرخص شدند.

نجیمی درخصوص علائم بیماری کووید ۱۹، اظهار کرد: علائم ابتلای به ویروس کرونا شامل تب، سرفه، تنگی نفس، علایم گوارشی و در موراد شدید عفونت ریه (پنومونی)، سندرم تنفسی حاد و نارسایی کلیه است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، خاطرنشان کرد: ضروری است که مردم بهداشت فردی را همچنان رعایت کنند و از حضور در اجتماعات پرهیز کنند و با حفظ فاصله گذاری اجتماعی شهروندان امیدواریم که بتوانیم زنجیره کرونا را فطع کنیم.

کد خبر 420826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.