دولت برای "شستا" نقشه کشیده است

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان گفت: به نظر می‌رسد دولت برای بقیه سهام شستا نقشه ریخته تا آن را برای جبران کسری وزارت بهداشت بفروشد و خرج کند. هرگونه تصمیم گیری بدون اخذ نظر از صاحبان سرمایه سازمان تخلف محسوب شده و قطعا با عکس العمل بیمه شدگان ذینفع که بالغ بر ۵۰ میلیون نفر در کشور است مواجه خواهد شد.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه کارگر اصفهان، اصغر برشان در واکنش به پیام محمد شریعمتداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر استفاده وجه حاصل از فروش سهام شستا در بورس برای ارتقاء منزلت دفترچه های درمانی گفت: ترجمه کلید واژه "ارتقاء منزلت دفترچه‌های درمانی"یعنی پرداخت‌های بیشتر به وزارت بهداشت و درمان؛ چرا که طی شش سال گذشته هم با شعار "ارتقاء ارزش دفترچه‌های درمانی"ده ها هزار میلیارد تومان پول کارگران را به حساب وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی ریختند و بخش قابل توجهی از هزینه طرح تحول را از جیب کارگران تامین کردند.

عضو سابق شورای‌عالی کار با اشاره به مصاحبه دو هفته گذشته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی مبنی بر صفر شدن مطالبات وزارت بهداشت از یک طرف و شایعه افزایش بالغ بر۲۳ درصدی تعرفه های پزشکی در دولت طی روزهای آتی از سوی دیگر تصریح کرد: به نظر می‌رسد دولت و وزارت بهداشت برای وجوه حاصل از فروش شستا کیسه دوخته‌اند.  چگونه می‌خواهند تعرفه پزشکان را که اخیرا در قالب طرح تحول بالغ بر سیصد درصد افزایش داشته را ۲۵ درصد افزایش دهند؟

وی افزود: ظاهرا نقشه ریخته‌اند که شستا را بفروشند وخرج کنند ولی اسمش را گذاشته اند ارتقاء خدمات به کارگران!

این فعال کارگری با اشاره به هزینه کرد درآمد حاصل از فروش شستا بر اساس توییت وزیر رفاه اظهار کرد:  بسیاری از این پروژه‌ها براساس نیاز واقعی کارگران شکل نگرفته و تنها براساس فشارها و لابی‌های نمایندگان ادوار مختلف مجلس به سازمان تامین اجتماعی تحمیل شده است.

اصغر برشان گفت: اگرچه اعمال سه جانبه گرایی و بازگشت شورایعالی و اصلاح اساسنامه سازمان تامین اجتماعی که طی یک ده اخیر مطالبه جامعه کارگری بوده است ضرورت دارد و طرفداران بورسی شدن شستا،  رئیس جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز یکی از محاسن بورسی شدن شستا را کاهش مداخله دولت در سرمایه گذاری‌های سازمان تامین اجتماعی قلمداد می‌کردند، اما از همان ابتدای راه مداخلات دولت در سازمان با تعیین محل خرج پول فروش شستا تشدید شد و حتی به این سازمان اجازه داده نمی‌شود که این پول را مجددا سرمایه گذاری کنند.

وی تاکید کرد: دولت اگر دلسوز واقعی کارگران است دویست و پنجاه هزار میلیارد تومان بدهی ۵۰ ساله خود به سازمان را بپردازد.  حکایت سازمان تامین اجتماعی و دولت حکایت طلبکاری است که بدهکارش نه تنها پولش را برنمی‌گرداند و طلبش را تسویه نمی‌کند بلکه به زور به طلبکار می‌گوید فرش زیر پایت را بفروش و طلبکار می‌گوید پس خودم فرش را قیمت می‌گذارم و می‌برم می‌فروشم ولی بدهکار که دولت باشد می‌گوید نخیر من خودم قیمت می‌گذارم و می‌فروشم، طلبکار بیچاره که سازمان است می‌گوید پس پول فرش را خودم خرج می‌کنم و به زخم زندگی‌ام می‌زنم ولی دولت که بدهکار است می‌گوید نخیر پول فروش فرش را باید بدهی به بچه‌ام که همانا وزارت بهد اشت است.

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد دولت برای بقیه سهام شستا نقشه ریخته تا آن‌را برای جبران کسری وزارت بهداشت بفروشد وخرج کند. ولی جامعه کارگری انتظار دارد که سازمان همان‌طور که رییس جمهور و وزیر کار قبلا قول داده بودند پول حاصل از عرضه اولیه شستا را مجددا سرمایه‌گذاری کرده و از ادامه فروش مابقی سهام شستا حرفی به میان نیاورد. هرگونه تصمیم گیری بدون اخذ نظر از صاحبان سرمایه سازمان تخلف محسوب شده و قطعا با عکس العمل بیمه شدگان ذینفع که بالغ بر ۵۰ میلیون نفر در کشور است مواجه خواهد شد.

کد خبر 420788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.