بازار سرمایه همچنان در مسیر صعود امروز ۷ اردیبشهت

بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز خود با ثبت افزایش ۲۸ هزار واحدی در یک قدمی فتح هشتمین ابرکانال تاریخ خود قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه_ هفتم اردیبهشت‌ماه_ با افزایش ۲۸ هزار و ۱۱۸ واحدی که رشد بیش از ۳.۵ درصدی شاخص به شمار می‌رود به ۷۹۷ هزار و ۴۹۰ واحد رسید و ضمن ثبت رکورد دیگری در آستانه فتح هشتمین ابرکانال تاریخ خود قرار گرفت.

از تغییرات شاخص‌های دیگر بورس تهران می‌توان به افزایش ۶۳۷۴ واحدی شاخص هم وزن، ۷۵۳۰ واحدی شاخص قیمت، ۲۲ هزار و ۶۰ واحدی شاخص بازار اول، ۵۱ هزار و ۴۱۸ واحدی شاخص بازار دوم، ۲۴ هزار و ۵۳۲ واحدی شاخص صنعت، ۱۳۲۲ واحدی شاخص ۳۰ شرکت بزرگ و افزایش ۱۲۲۰ واحدی شاخص ۵۰ شرکت بزرگ اشاه کرد.

همچنین حجم معاملات بورس تهران برابر با ۹۵۲۳ میلیون سهم بود که طی یک میلیون و ۴۱۳ هزار و ۲۲۱ معامله و به ارزش بالغ بر ۱۲۱ میلیون و ۶۳۱ هزار و ۵۷۱ میلیون ریال (بر اساس آمار شرکت بورس و اوراق بهادار تهران)، داد و ستد شد.

ارزش کل بازار بورس نیز به ۲۹ میلیون و ۹۷۰ هزار و ۴۲۱ میلیارد ریال رسید و با عبور از ارزش ۲۹ میلیون میلیارد، در استانه عبور از مرز ۳۰ میلیون میلیارد ریال قرار گرفت.

در این میان نمادهای "خگستر"، "چفیبرح" و " وبهمن" بیشترین افزایش قیمت و نمادهای " فاذر"، "مرقام" و "کسرام" نیز بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

بر اساس اطلاعات فوق، بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز خود موفق به ثبت دو رکورد تاریخی جدید شد. اولین رکورد مربوط به عدد شاخص کل است که برای اولین بار قله ۷۹۰ هزار واحدی فتح کرد و در آستانه فتح هشتمین ابرکانال تاریخ خود قرار گرفت و رکورد دوم ارزش کل بازار بورس است که با عبور از ارزش ۲۹ میلیون میلیارد ریالی در یک قدمی ۳۰ میلیون میلیارد ریال قرار گرفته است.

کد خبر 420782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.