جشنواره آوازی "آوای خواجو" برگزار می شود

رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: جشنواره "آوای خواجو" در سطح مردمی و برای استعدادیابی خواننده ها برگزار می‌شود. برگزاری چنین رویدادهایی جریان آواز خوانی شهر اصفهان را در حوزه موسیقی پاپ و ایرانی را تقویت می‌کند.

علی عطریان در گفت‌وگو باخبرنگار ایمنا درباره جشنواره "آوای خواجو" اظهار کرد: فراخوان جشنواره آوای خواجو در حوزه آواز در دو بخش سنتی و پاپ از چهارم اردیبهشت‌ماه اعلام شده و تا ۱۲ اردیبهشت ماه فرصت ثبت نام در سایت  iranmusictalent.ir وجود دارد.

وی افزود:  این جشنواره قرار است در سطح مردمی به نوعی استعدادیابی آوازخوان‌هایی بپردازد که جریان آواز خوانی شهر اصفهان را در حوزه موسیقی پاپ و ایرانی تمرین می‌کنند و می شناسند. شرکت کنندگان برای شرکت در این مسابقه ویدیوهایی سه الی ۱۰ دقیقه ای را برای دبیرخانه ارسال می‌کنند و طی یک داوری اولیه تعدادی آثار پذیرفته می‌شود و این آثار در سه مرحله به اجرا می‌رسد.

رئیس اداره هنری سازمان فرهنگیّ اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: در مرحله مقدماتی آثار پذیرفته شده و قطعات از پیش تعریف شده را می خوانند و هئیت داوران داوری می‌کنند و افرادی که به مرحله دوم راه پیدا می‌کنند قطعات تعریف شده خودشان را تمرین  و آن ها به اجرا می‌رسانند و مرحله نهایی نیز به همین منوال اجرا خواهد شد.

عطریان ادامه داد: نهایتا این سه مرحله در پل خواجو با همکاری شهرداری منطقه شش، هنرسرای خورشید و معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی شهرداری اجرا خواهد شد که اکنون در حال ثبت نام افراد هستیم.

وی با اشاره به اینکه داوران به دو دسته بخش اول و بخش نهایی تقسیم شده‌اند، افزود: با توجه به شرایطی که شیوع کرونا به وجود آورده، نمی توانیم برنامه‌های جمعی داشته باشیم به نظر می‌رسد که رویدادها و مشارکت‌ها اجتماعی در سطح جامعه را به حداقل رسانده به همین علت برای مردم شهر اصفهان فرصتی جهت مشارکت اجتماعی ایجاد کردیم و آن‌ها می توانند از طریق خواندن آواز، خودشان را در بخشی از فعالان فرهنگ ایران قرار دهند و فرصتی را برای بُروز پیدا کنند.

رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: اصفهان در حوزه موسیقی به خصوص آواز شاخص های مکتبی خوب و مشخصی دارد که فکر می‌کنم این آغاز راهی برای ادامه مسیر افراد علاقه مند به آوازخوانی است.

عطریان تاکید کرد: این برنامه به صورت غیرزنده از طریق شبکه سیما نوا پخش می‌شود و در حقیقت حضور جمعی و مردمی ندارد و تنها با شرکت آوازخوان و گروه نوازنده و داوران در فضای باز پل خواجو این کار انجام می‌شود.

کد خبر 420701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.