عرضه ۲ درصد سهام شستا در بورس تا ۳ ماه آینده

یک عضو هیئت مدیره شستا از عرضه دو درصد دیگر از سهام این شرکت ظرف سه ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفحه رسمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اینستاگرام با انتشار یک پست نوشت:

"عرضه دو درصد سهام شستا در بورس تا سه ماه آینده

ملکوتی‌خواه، عضو هیات مدیره شستا از عرضه دو درصد دیگر از سهام شستا ظرف سه ماه آینده خبر داد.

او گفته است: «در فروردین ماه هشت میلیارد سهم در بورس عرضه شد که از این میزان، شش میلیارد و ۷۰۰ میلیون سهم برای عموم و یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون سهم برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شد که این سهام توسط سازمان بورس اختصاص داده شد.» مالکیت شستا متعلق به بیمه‌شدگان و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی است، تمام سرمایه جذب شده از طریق عرضه اولیه مستقیما به حساب سازمان تامین اجتماعی به عنوان متولی این شرکت واریز می‌شود.

دارایی‌های سازمان تامین اجتماعی، از جمله دارایی‌های بین‌النسلی است و این نقدینگی بر اساس بودجه سال ۱۳۹۹ سازمان تامین اجتماعی و برای حفظ منافع کارگران و بیمه شدگان، در پروژه‌های جدید سرمایه‌گذاری می‌شود.

به گفته او، ارزش ذاتی دارایی‌های شستا بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان است. با توجه به این‌که معمولا شرکت‌های سرمایه‌گذاری زمان عرضه اولیه ۶۰ تا ۷۰ درصد NAV (خالص ارزش دارایی‌ها) عرضه می‌شوند، پس از عرضه در بازار سرمایه، قیمت سهام براساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

از موضوعاتی که زمان عرضه شستا مطرح شد، واریز نقدینگی حاصل از عرضه شستا به حساب دولت بود، در حالی که چنین نیست و این نقدینگی به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز می‌شود."

کد خبر 420668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.