پیشنهاد باستان شناسان برای قدردانی از کادر درمان

جامعه باستان‌شناسی ایران پیشنهاد کرد با پایان وضعیت کنونی کشور، تسهیلاتی مانند بازدید از مکان‌های تاریخی و گردشگری برای مجموعه سلامت و درمان کشور درنظر گرفته شود.

به گزارش ایمنا، جامعه باستان‌شناسی ایران در نامه‌ای خطاب به علی‌اصغر مونسان - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی – با اشاره به تلاش‌های مجموعه سلامت و پزشکی کشور در دو ماه گذشته، نوشت: "مجموعه سلامت و درمان کشور به ویژه پرستاران و پزشکانِ بیمارستان­‌ها و آزمایشگا­ه­‌ها در دو ماه گذشته در خط نخست نبرد مبارزه با بیماری همه­‌گیر کرونا قرار داشتند و فشارهای سنگین جسمی و روحی این نبرد آن‌ها را در شرایط دشواری قرار داده و سبب فرسایش و کاهش تاب و توان آنان شده است.

بر همه ما لازم است که آنان را در این دشواری تنها نگذاشته و یاریگرشان باشیم. به همین دلیل و به سبب جایگاه وزارتخانه در سرپرستی و اداره امور میراث فرهنگی و گردشگری کشور، پیشنهاد می­‌کنیم برای انرژی­‌بخشی و به پاس همه تلاش­های این مجموعه ارزشمند که فداکارانه و بی­‌باکانه به خدمت هموطنان خود مشغولند، پس از پایان این بیماری سهمگین، تسهیلاتی چون بازدید از مکان­‌های تاریخی و گردشگری که زیر نظر وزارت خانه فعالیت دارند، در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

جامعه باستان­‌شناسی ایران به عنوان تشکلی مردم­‌نهاد نیز آمادگی دارد توان و دانش تخصصی خود و اعضایش - به عنوان کارشناسان و متخصصان میراث فرهنگی و تاریخی کشور - را برای معرفی و شناساندن میراث تاریخی و تمدنی این سرزمین به مجموعه سلامت کشور هر زمان و مکان که دانشگاه­ و دانشکده‌های علوم پزشکی لازم بدانند، صادقانه در اختیار قرار دهد تا بدانند فداکاری­‌ها و بی­‌باکی­‌های آنان فراموش‌شدنی نیست."

کد خبر 420561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.