افزایش اشتغال بخش کشاورزی با توسعه مهارت

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در راستای تحقق شعار «جهش تولید»، توسعه مهارت در چند استان محروم و توسعه نیافته کشور از جمله کرمانشاه، کردستان و کهگیلویه و بویر احمد به دلیل نرخ بالای بیکاری و سطح مهارت پایین، در دستور کار قرار گرفته‌ است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفحه رسمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انتشار یک پست نوشت:

"افزایش اشتغال بخش کشاورزی با توسعه مهارت

علی اوسط هاشمی، رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اعلام کرد که در راستای تحقق شعار «جهش تولید»، توسعه مهارت در چند استان محروم و توسعه نیافته کشور از جمله کرمانشاه، کردستان و کهگیلویه و بویر احمد به دلیل نرخ بالای بی‌کاری و سطح مهارت پایین، در دستور کار قرار گرفته‌اند. اجرا و توسعه آموزش‌های مهارتی در استان‌های قطب کشاورزی، با توجه به جامعه هدف چهار میلیون نفری بخش کشاورزی در کشور، هدف گذاری شده است و تاکنون هزار عنوان استاندارد آموزش مهارتی در حوزه کشاورزی استخراج و ۱۵۰ استاندارد نهایی شده است.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، توسعه اشتغال بخش کشاورزی و عشایری را نیازمند کسب مهارت دانست و گفت که سازمان فنی و حرفه‌ای، با همراهی استانداران شورای مشترک مهارت و اشتغال با استفاده از ظرفیت دو شورای عالی مهارت و شورای عالی اشتغال کشور در سطوح استانی تشکیل داده است.

به گفته اوسط هاشمی، برای دستیابی به سهم مهارت در جهش تولید، لازم است تمام نهادها و سازمان‌ها، سنجش مهارت و گواهینامه‌های سازمان فنی و حرفه ای را به عنوان یک سرمایه ملی بپذیرند تا اهمیت آموزش و مهارت مورد توجه قرار گیرد."

کد خبر 420488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.