قیمت زولبیا، بامیه و خرما در اصفهان+ جزئیات

قیمت هر کیلوگرم زولبیا و بامیه در بازار اصفهان از ۱۸ تا ۳۰ هزارتومان متغیر بوده و نرخ هر جعبه ۵۰۰ گرمی خرما نیز بر اساس اطلاعیه اتاق اصناف، ۱۲ هزارتومان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زولبیا و بامیه به عنوان دو شیرینی بومی محبوب در ایران همواره در ایام ماه مبارک رمضان از سوی مردم تهیه و مصرف می‌شده و امسال شیوع گسترده ویروس کرونا و فعالیت محدود و تحت شرایط قرنطینه اصناف عرضه کننده این نوع از شیرینی‌جات باعث شده حال و هوای رمضانی اصناف در بازار تا حدودی دگردیسی پیدا کند.

به همین دلیل خبرنگار اقتصادی ایمنا، پیگیر قیمت مصوب این دسته از شیرینی‌جات از اتحادیه فروشندگان گز و شیرینی اصفهان شد اما همکاری نکردن این تشکل صنفی و تفاوت قیمت اعلام شده برای زولبیا و بامیه از سوی رسانه ملی با نرخ این شیرینی در بازار مزید بر علت شد تا برای کسب اطلاعات و جزئیات قیمتی، گزارش میدانی از وضعیت بازار شیرینی‌فروشان اصفهان تهیه کنیم.

بر این اساس قیمت هر کیلوگرم زولبیا و بامیه در واحدهای صنفی فروشنده شیرینی‌جات بازار اصفهان از ۱۸ تا ۳۰ هزارتومان متغیر است و به رغم مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور مبنی بر مجاز بودن افزایش ۲۰ درصدی قیمت این شیرینی نسبت به ماه رمضان سال گذشته، بسیاری از واحدهای صنفی نرخ هرکیلو زولبیا و بامیه را تا ۵۰ درصد افزایش داده اند.

شایان ذکر است که اغلب واحدهای صنفی عرضه کننده شیرینی‌جات در بازار با توجه به پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده از سوی وزارت صمت، فروش زولبیا و بامیه را در شرایط بهداشتی و مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌دهند و بسیاری از آنها معتقدند استفاده از ابزارآلات بهداشتی جدید برای فعالیت صنفی، هزینه تمام شده تولید شیرینی و خرید جعبه آن برای فروشنده را افزایش داده و از این رو مجاز به افزایش قیمت محصولات خود برای بهبود میزان ارزش افزوده هستند.

همچنین بر اساس اطلاعیه اتاق اصناف، قیمت هرکیلوگرم خرما در ماه مبارک رمضان سال ۹۹ نیز ۲۴ هزارتومان اعلام شده و باتوجه به وزن جعبه های خرما موجود در سوپرمارکتی ها که اغلب ۵۰۰ گرمی است، نرخ هر جعبه خرما در فروشگاه های موادغذایی ۱۲ هزارتومان است.

کد خبر 420476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.