غرب استان اصفهان تنها یک دستگاه سی‌تی اسکن دارد

نماینده فریدن در شورای اسلامی استان اصفهان گفت: بیماران مشکوک به کرونا از چهار شهرستان به بیمارستان شهید رجایی داران برای سیتی اسکن منتقل می‌شوند و این در حالی است که تنها یک دستگاه سیتی‌اسکن قدیمی دارد و سه شهرستان دیگر هیچ کدام دستگاه سی‌تی اسکن ندارند.

عباس محمدصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: فریدن در حال حاضر مرکزیت بخش کرونای چهار شهرستان فریدن، فریدون‌شهر، بوئین و میاندشت و چادگان را در بیمارستان شهید رجایی داران برعهده دارد.

وی با اشاره به اینکه دو شهرستان گلپایگان و خوانسار، مرکز سیتی اسکن دارند، افزود: متاسفانه بیماران مشکوک کرونا از چهار شهرستان مذکور به بیمارستان شهید رجایی داران برای سیتی اسکن منتقل می‌شوند و این در حالی است که تنها یک دستگاه سیتی‌اسکن قدیمی دارد و شهرستان‌های دیگر هیچ کدام دستگاه سی‌تی اسکن ندارند.

نماینده فریدن در شورای اسلامی استان اصفهان در خصوص وضعیت دستگاه سی‌تی اسکن بیمارستان فریدن، گفت: دستگاه سی‌تی اسکن بیمارستان شهید رجایی فریدن دستگاهی است که خیرین حدود شش سال قبل تهیه کردند و قابلیت انجام کار را برای چهار شهرستان ندارد.

وی با تاکید بر اینکه ریاست دانشگاه علوم پزشکی قول تامین دستگاه سی‌تی اسکن برای این شهرستان‌ها را داده بود، اظهار کرد:  حدود شش ماه قبل دانشگاه علوم پزشکی این قول را داد که حتما برای بیمارستان چادگان و فریدون‌شهر دستگاه سیتی‌اسکن تهیه می‌شود اما متأسفانه بنا به دلایلی هنوز این کار انجام نشده است.

محمدصالحی در خصوص مشکلات بیماران در نقاط دوردست غرب استان، تصریح کرد: دورترین روستاهای فریدونشهر حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ کیلومتر تا مرکز شهرستان فاصله دارند، یک فرد بیمار که به سیتی‌اسکن نیاز دارد، طی مسیر در جاده‌های صعب‌العبور کوهستانی و عمدتاً خاکی با یک خودروی نامناسب برای او مشکل‌زا خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه لازمه تشخیص کرونا سیتی‌اسکن است، گفت: همه بیماران این مناطق برای سی‌تی اسکن کرونا به بیمارستان شهید رجایی داران مراجعه می‌کنند و همین نقل و انتقال بیماران خود عامل افزایش و شیوع بیشتر بیماری خواهد بود.

نماینده فریدن در شورای اسلامی استان اصفهان با تاکید بر لزوم سرعت بخشیدن به امور و انجام فعالیت جهادی تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر جهادی و میدانی عمل کردن تاکید فراوان دارند اما حرکت‌های امروز از سرعت لازم برخوردار نیست.

کد خبر 420464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.