۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹
ارتباط بین کرونا و سکته مغزی چیست؟

بررسی‌های محققان آمریکایی نشان می‌دهد ویروس کرونا می‌تواند با ایجاد لخته خون در رگ‌ها، باعث بروز سکته مغزی شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پزشکان و متخصصان با مشاهده نمونه‌های بسیار متوجه شدند که خون برخی از افراد مبتلا به ویروس کووید-۱۹، به صورت غیر عادی لخته و باعث بروز سکته مغزی می‌شود. بر اساس آمار منتشر شده در رسانه‌های آمریکا، سکته مغزی ناگهانی در بین افراد بین ۳۰ تا ۵۰ سال طی دو هفته گذشته هفت برابر شده است.

در چند روز گذشته یک جراح مغز در آمریکا به نام "توماس آکسلی" با بیمارانی مواجه شد که به دلیل سکته مغزی در بیمارستان بستری بودند. این افراد علائم ابتلا به ویروس کرونا را نداشتند یا تنها علائم خفیف بیماری در آن‌ها وجود داشت، اما تست کرونای این افراد مثبت اعلام شد؛ بنابراین جراح مغز آمریکایی به این نتیجه رسید که ویروس کرونا می‌تواند با ایجاد لخته خون در رگ‌ها باعث بروز سکته مغزی شود.

به گفته پزشکان، بروز سکته مغزی در ین افراد زیر ۵۰ سال امری نادر است. زمانی که جریان خون متوقف شود، سلول‌های مغز از بین می‌روند و هرچه مسیر جریان خون به مدت طولانی‌تری مسدود باشد، آسیب بیشتری بر مغز وارد می‌شود. در این صورت موثرترین روش درمان، برداشتن لخته خون از رگ‌های مغز فرد مبتلا است وپزشکان به منظور نجات دادن جان بیمار، باید این کار را به سرعت انجام دهند. با توجه به یافته‌های جدید به افراد توصیه می‌شود در صورت مشاهده نشانه‌های بیماری کرونا یا مواجه شدن با علائم سکته مغزی، فورا با اورژانس تماس بگیرند.

کد خبر 420453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.