هنگام شیوع کرونا قطارهای چین - اروپا مثل شریان ترابری عمل کردند

سخنگوی وزارت خارجه گفت: در شرایط شیوع ویروس کرونا، فعالیت عادی و پایدار قطارهای چین و اروپا به کاهش تأثیر این بیماری همه گیر بر زنجیره صنعتی چین و اتحادیه اروپا و همکاری زنجیره تأمین کمک کرد و نقش یک شریان جدید حمل و نقل بین المللی را ایفا کرد.

به گزارش ایمنا، گنگ شوانگ اظهار کرد: در مقایسه با حمل و نقل هوایی و دریایی، حمل و نقل از طریق راه آهن مزایایی مانند محدودیت های نسبتاً کمتر در قرنطینه کارکنان و عملکرد نسبتاً ایمن و پایداری دارد. شیوع ویروس کرونا بیش از پیش این برتریها را برجسته کرد. در سه ماهه اول امسال میلادی، قطارهای چین - اروپا در مجموع ۱۹۴۱ سفر انجام دادند و ۱۷۴۰۰۰کانتینر استاندارد را به مقصد رساندند که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۵ و ۱۸ درصد افزایش نشان می دهد. روند رو به رشد فعالیت قطار چین و اروپا در ماه آوریل ادامه می یابد.

گنگ شوانگ گفت: پس از شیوع ویروس کرونا، قطارهای چین و اروپا به طور کامل نقش یک شریان جدید حمل و نقل بین المللی را ایفا کردند و گذرگاه سبزی برای رسیدن به موقع تجهیزات پزشکی و لوازم زندگی به کشورهای اروپایی ایجاد کردند و به طور قدرتمند و موثری همکاری در مبارزه با ویروس کرونا بین چین و اروپا و کشورهای مسیر را به پیش سوق داد. از شیوع کرونا تا امروز، قطارهای چین و اروپا در مجموع ۴۴۸ هزار دست تجهیزات ضد شیوع ویروس را منتقل کردند که وزن آنها به ۱ هزار و ۴۴۰ تن بالغ شد و به کشورهای مختلفی از جمله ایتالیا، آلمان، اسپانیا، جمهوری چک، لهستان، مجارستان، هلند و لیتوانی ارسال و از آن کشورها به کشورهای اروپایی دیگر توزیع شد.

منبع: CRI

کد خبر 420437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.