تعهدی در قبال تخریب دیوار مجموعه سعدآباد نداریم

شهردار منطقه یک با اشاره به تخریب بخشی از دیوار مجموعه سعدآباد گفت: بر اساس قانون شهرداری متولی حفاظت از املاکی که در تصرف ندارد، نیست.

به گزارش ایمنا، سیدحمید موسوی در این باره گفت: در املاکی که در تصرف شهرداری نیست، حفظ و ایمنی و پایداری دیوار آن با مالکان آن هاست.

وی افزود: شهرداری به استناد بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، می تواند نسبت به مکان های متروکه و بدون متولی ورود کرده و رفع خطر انجام دهد.

شهردار منطقه یک با بیان اینکه مسئولیت ریزش دیوار کاخ سعدآباد با مدیریت آن است، ادامه داد: مدیریت مجموعه سعد آباد توجهی به رطوبت و نمناکی دیوار نداشته که در نهایت منجر به ریزش آن شده است.

به گفته وی اگر به شهرداری اطلاع داده می شد می توانست نسبت به پیشگیری این اتفاق کمک کند.  

موسوی با بیان اینکه شهرداری همواره توجه ویژه ای به مجموعه های ملی و باستانی دارد، افزود: آثار ملی متعلق به همه مردم است و شهرداری علیرغم اینکه وظیفه ذاتی و سازمانی در این باره ندارد حاضر به همکاری با مجموعه سعد آباد است.

وی با بیان اینکه شهرداری منطقه یک همواره با مجموعه مدیریت کاخ سعدآباد همکاری داشته، اظهار کرد: درخصوص دیوار مجموعه، کمکی از شهرداری خواسته نشد.

موسوی با اشاره به نهری که باعث ایجاد رطوبت در دیوار  شد، عنوان کرد: نمی توان نهر را خشک کرد و امکان نفوذ آب را به زمین نداد، چون علاوه بر اینکه سفره های زیرزمینی دچار مشکل می شود، خشک شدن درختان نیز اتفاق می افتد.  

شهردار منطقه یک ادامه داد: در جایی که آب وجود دارد نمناکی و رطوبت امری طبیعی است، اما مدیریت مجموعه می بایست تدبیری می اندیشید و نسبت به ایزولاسیون دیوار اقدام می کرد تا رطوبت به دیوار نفوذ نکند.

 پیش از این «کیا پارسا»، مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد علت ریزش ۱۵ متر از این دیوار این کاخ در بخش شرقی را خراب شدن زیرسازی جوی آبی که از دربند به سمت تجریش در جریان است، می‌داند.

وی گفته است: معتقد است که تخریب این جو باعث جریان آب به سمت پایه دیوار و نم‌زدگی آن شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 420260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.