"خروج"؛ قربانی انحصارطلبی صدا و سیما

یک تهیه کننده سینما توقیف تبلیغات فیلم سینمایی "خروج" در صدا و سیما را منافع برخی اپلیکیشن ها دانست.

به گزارش خبرنگار ایمنا،‌ فیلم "خروج" ساخته ابراهیم حاتیم کیا مدتی می شود که با سدشکنی به صورت مجازی و در دو "vod" ایرانی اکران شده است. سازندگان و پخش کنندگان این فیلم سینمایی از همان ابتدا خواهان پخش شدن تبلیغات فیلم "خروج" در صدا و سیما بودند،‌ اما با این درخواست مخالفت شد و صدا و سیما تبلیغی برای این فیلم روی آنتن نبرد.

سازمان تنظیم و مقررات صوت و تصویر فراگیر هم بنابر توافق با اداره کل بازرگانی رسانه‌ ملی در بیانیه ای اعلام کرد در صورتی که فیلم های سینمایی در ایام تعطیلی سینماها در رسانه‌های صوت و تصویر داخلی اکران شوند و در زمان اکران به نحو "غیرانحصاری" و از طریق تعداد قابل توجهی از رسانه‌های دارای مجوز قابل دسترس برای عموم باشند، می‌توانند از امکانات تسهیلگرانه تبلیغات فیلم های سینمایی در رسانه‌ ملی بهره‌مند شوند.

این اتفاقات و بیانیه عجیب "ساترا" باعث شده تا سید ضیا هاشمی یکی از تهیه کنندگان با سابقه سینما ایران در توییتی اینگونه واکنش نشان دهد:

"ظاهرا منافع برخی اپلیکیشن ها در رسانه ملی چنان ارجحیت دارد که متاسفانه تبلیغات خروج را نیز در محاق توقیف قرارداده است؛ منشا این انحصار رسانه قدرت طلبی قشری و آفتش فساد سازمانی و عایدیش تضمین منافع گروهی اقل  در مقابل بی عدالتی بی اعتمادی عمومی و ناامیدی سرمایه های کشور خواهد بود."

کد خبر 420245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.