۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
 تشخیص کرونا در ۲۰ دقیقه

محققان اخیرا موفق شدند یک دستگاه قابل حمل ابداع کنند که قادر است ظرف مدت ۲۰ دقیقه، ویروس کووید-۱۹ را تشخیص دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ویروس خطرناک کووید-۱۹ تا کنون دو میلیون و ۵۷۹ هزار و ۸۹۴ انسان را در سراسر جهان  مبتلا کرده است که از این تعداد ۱۷۹ هزار و ۵۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند. بنابراین اختراع کیت‌ها و ابزارهای تشخیص دقیق ویروس جدید کرونا، می‌تواند مانع شیوع هر چه بیشتر این بیماری شود، زیرا زمانی که فرد متوجه شود به بیماری کرونا مبتلا شده است، اقدامات درمانی یا خودقرنطینگی را هر چه سریع‌تر آغاز می‌کند.

گروهی از محققان دانشگاه "South wales" در انگلستان اخیرا دستگاه قابل حملی تولید کرده‌اند که قادر است سواب‌های آزمایش ویروس کووید-۱۹ را بررسی کرده و نتیجه آزمایش را پس از ۲۰ دقیقه ارائه دهد. این کیت تشخیص بر اساس دستگاهی توسعه یافته که چهار سال پیش به منظور تشخیص عفونت مجاری ادراری تولید شد؛ هزینه تولید این کیت تشخیص قابل حمل کمتر از ۱۰۰ پوند است.

دستگاه مذکور سواب‌های بینی را برای وجود DNA ویروس کرونا، بررسی می‌کند؛ این آزمایش که PCR نام دارد، یک تست آنتی بادی نیست که به دنبال علائم عفونت ویروس در بدن فرد باشد. به گفته پژوهشگران، در این آزمایش از مواد شیمیایی مختلفی استفاده می‌شود. از کیت جدید می‌توان  برای تشخیص عفونت‌های دیگر نیز استفاده کرد. 

این دستگاه به پزشکان و متخصصان کمک می‌کند که بیماری کرونا را زودتر تشخیص دهند و نمونه‌های بیشتری را بررسی کنند. با وجود کیت جدید، دیگر نیازی نیست که نمونه‌ها به مراکز آزمایشگاهی ارسال شود. مرکز بهداشت دانشگاه "Cwm Taf Morgannwg"، در حال ارزیابی این دستگاه است و به احتمال زیاد تا چند هفته دیگر نیز در مراکز مراقبتی این دانشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کد خبر 420211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.