ترامپ: ممنوعیت مهاجرتی جدید برای ۶۰ روز اجرا می‌شود

رئیس ‌جمهور آمریکا گفت: ممنوعیت مهاجرتی جدید کشورش به مدت ۶۰ روز ادامه خواهد داشت و شامل کسانی می‌شود که برای دریافت «کارت سبز» اقامت دائم تلاش می‌کنند و قصد دارد با این روش از آمریکایی‌ها که به دنبال بازیابی شغل‌های از دست رفته خود به دلیل وجود ویروس کرونا هستند، حفاظت کند.

به گزارش ایمنا، دونالد ترامپ قصد دارد این ممنوعیت را از طریق دستور اجرایی که به گفته خودش امروز (چهارشنبه) آن را به امضا می‌رساند، وضع کند. او گفت، وضعیت جدید برای افرادی که به طور موقت وارد ایالات متحده می‌شوند، صدق نمی‌کند و پس از گذشت دوره ۶۰ روزه مجددا مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی افزود: این تصمیم بعد از ۶۰ روز برای تمدید یا اصلاح براساس شرایط وقت اقتصادی ارزیابی خواهد شد.

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: این سیاست فقط در مورد کسانی که متقاضی اقامت دائم هستند اعمال خواهد شد نه «کسانی که به طور موقت وارد آمریکا می‌شوند.

ترامپ در کنفرانس خبری عصر سه‌شنبه درباره اپیدمی ویروس کرونا گفت: آمریکا باید اول به کارگران آمریکایی رسیدگی کند. همانطور که همه می‌دانید، میلیون‌ها آمریکایی برای مبارزه با این ویروس و نجات جان هم‌وطنان خود کارشان را از دست داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این وظیفه جدی دولت است که از اشتغال مجدد آمریکایی‌ها اطمینان حاصل کند. غیرمنصفانه و غلط است اگر آمریکایی‌هایی که کار خود را به دلیل شیوع ویروس از دست داده‌اند، موقعیت کاری خود را به مهاجرانی که از خارج آمده‌اند، بدهند. می‌خواهیم از نیروی کار خود محافظت کنیم و فکر می‌کنم هرچه جلوتر برویم بیشتر و بیشتر از آن‌ها محافظت خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 420096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.