گراوسیس تجربه‌ای برای آغاز حل بحران کم‌آبی اصفهان است

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: کاشت درخت با فناوری گراوسیس بدون نیاز به آبیاری و با بهره‌گیری از نزولات جوی و رطوبت هوای محیط به نوعی اقدام صحیح شهرداری در راستای استفاده از فناوری‌های نوین در کاشت درختان است.

کوروش خسروی در حاشیه مراسم کاشت درخت با فناوری گراوسیس در پارک کوهستانی صفه در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برای همه بحران هایی که در شهرهای بزرگ با آن‌ها مواجه هستیم راه حل های مبتنی بر فناوری وجود دارد، بعضی از این راه حل ها امتحان خود را پس داده و برخی دیگر نیز در حد ادعا است.

وی با طرح این پرسش که آیا باید نشست تا این ادعاها تبدیل به واقعیت شود و پس از آن از این راه حل ها استفاده کرد؟، افزود: ممکن است این اقدام تا ۱۰ سال آینده نیز جواب ندهد، اگر امروز شهرداری از تکنولوژی کاشت درخت با فناوری گراوسیس استفاده نمی کرد شاید تا سالهای آینده نیز به این نتیجه نمی رسیدیم که با استفاده از این تکنولوژی می توان مشکل کم آبی فضای سبز شهر را حل کرد.    

وی با تبریک به شهرداری و سایر بخش‌های مرتبط که در پیاده سازی تکنولوژی نوین گراوسیس در سطح شهر همکاری داشتند، ابراز امیدواری کرد نتیجه لازم از این طرح پایلوت گرفته شود،  اما در صورتی که استفاده از این تکنولوژی ثمربخش نبود، مدیریت شهری به وظیفه خود عمل کرده و تجربه ای برای طرح ها و برنامه های آینده به دست آورده است.

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: فناوری گراوسیس در سایر شهرهایی که از آن بهره برده‌اند، نتایج خوبی داشته، بنابراین ما نیز می‌توانیم این فناوری را در آبیاری فضای کمربند سبز شهر اصفهان استفاده کنیم تا دیگر دغدغه کمبود آب نداشته باشیم.

کد خبر 420021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.