نظام سلامت در دوران بحران با شوراها ارتباط قوی‌تری داشته باشد

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: لازم است ارتباط نظام سلامت و شوراهای کشور بیش از گذشته باشد زیرا تاکنون این همکاری به اندازه یک همکاری کمرنگ و کم رمق بوده است که این سطح همکاری نمی‌تواند در مواقع بحران پاسخگوی نیازهای جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا عبدالله کیانی در جلسه شورای اسلامی استان اظهار کرد: شیوع کرونا با همه سختی‌ها و مسائل خود برای کشور ما درس های بسیاری داشت که یکی از آنها توجه به نظام سلامت و در اولویت قرار دادن برنامه‌های این نظام است.

وی با اشاره به مشکلات کمبود محصولات بهداشتی و پزشکی در زمان شیوع کرونا، افزود: باید به سمت افزایش تولید محصولات بهداشتی حرکت کرد و توجه داشت که هزینه برای ملزومات پزشکی تنها هزینه نیست بلکه نوعی سرمایه گذاری ارزشمند برای کشور است.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان با تقدیر از کادر بهداشتی درمانی اظهار کرد: شهرداران و دهیاران و پرسنل خدوم این دستگاه ها در کنار کادر درمان تلاش کردند و ارزش خدمات آنها در زمان این بحران بیش از گذشته مشهود بود و کارگران خدمات شهری با وجود خطرات بالای انتقال بیماری، شبانه روز در حال ضدعفونی و گندزدایی معابر بودند و نقش مهمی در کنترل بیماری ایفا کردند.

وی با تأکید بر لزوم تقویت نقش شهرداری‌ها در حوزه سلامت گفت: باید مردم آگاهی لازم به رعایت مسائل را پیدا کنند و هرچه آگاهی مردم افزایش یابد مسیر حفظ سلامت آنها هموارتر می‌شود.

کیانی اضافه کرد: لازم است ارتباط نظام سلامت و شوراهای اسلامی کشور بیش از گذشته باشد زیرا تاکنون این همکاری به اندازه یک همکاری کمرنگ و کم رمق بوده است که این سطح همکاری نمی‌تواند در مواقع بحران پاسخگوی نیازهای جامعه باشد.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان با تأکید بر اینکه توجه به مسائل بهداشتی باید مردمی‌تر شود، گفت: مردم باید مسائل بهداشتی را رعایت کنند و شعار درخانه بمانیم برای افرادی که ضرورت بیرون رفتن از منزل را ندارند همچنان باید رعایت شود، در همه ارتباطات اجتماعی هم لازم است فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود تا از روند این بیماری کاسته شود.

وی با اشاره به شعار سال ۹۹ و لزوم تحقق جهش تولید افزود: تمام تلاش شهرداری‌ها و شوراها باید در راستای تحقق این شعار باشد زیرا در صورت تحقق جهش تولید تورم و بیکاری کاهش و اشتغال و تولید کشور افزایش می‌یابد. ایران با وجود تحریم‌های ظالمانه بسیار پتانسیل خوبی برای رشد و تولید دارد.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان با تأکید بر اینکه بسیاری از قوانین کشور سم تولید هستند، تصریح کرد: متأسفانه قوانین دست و پا گیر، دست و پای کارآفرینان و تولیدکنندگان را بسته است، یکی از ضرورت های تولید، افزایش شفافیت و برخورد با اخلالگران اقتصادی است که این مسئولیت برعهده قوه قضاییه بوده و این برخورد علاوه براینکه باعث افزایش اعتماد مردم به قوه قضاییه می‌شود، جهش تولید و افزایش میزان مشارکت اقتصادی مردم را در پی دارد.

کد خبر 419955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.