اجرای فعالیت های دینی ماه مبارک رمضان به صورت مجازی

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، نحوه اجرای برنامه های ماه مبارک رمضان این اداره در شهرستان تغییر کرده و به شکل مجازی است.

حجت الاسلام حسن بابایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شاهین شهر و میمه اظهار کرد: اعزام مبلغ یکی از مهمترین برنامه‌های مذهبی اداره تبلیغات اسلامی است که هر سال در ماه مبارک رمضان انجام می‌ شد و امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا به شیوه مجازی انجام می شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه درباره چگونگی ساز و کار این شیوه جدید،‌ گفت: امسال طلاب و روحانیون مبلغ که آمادگی خود را برای تبلیغ در ماه مبارک رمضان اعلام کرده اند، کانالی را در شبکه های اجتماعی ایرانی راه اندازی می‌کنند و با بارگذاری محتوای فرهنگی و مذهبی اقدام به تبلیغ خواهند نمود.

وی افزود: همراه با اجرای این طرح، در روستاها و محل هایی که اهالی دسترسی به فضای مجازی نداشته باشند یا نتوانند با فضای مجازی کار کنند، طرح "طبیب دوار" که در آن مبلغین به درب منازل می‌روند و با تبریک ماه مبارک رمضان مسائل شرعی و احکام مردم را پاسخ می دهند، اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام بابایی از برگزاری طرح اعزام مبلغ، مداح و قاری قرآن به صورت رایگان به منازل و خانه های شهروندان با حداکثر پنج نفر مخاطب برای برگزاری مجالس مذهبی و راه اندازی پاسخگویی کانال احکام آنلاین برای مسائل احکام از ۱۲ مرجع تقلید و در کنار آن گروه پاسخگویی آنلاین خبر داد.

 گفتنی است راه اندازی کانال رنگین کمان با ۹۱ بازی در خانه برای افراد پنج تا ۱۵ سال از دیگر اقدامات اداره تبلغات اسلامی است. همچنین این اداره طرح ویژه مسابقات کلید بهشت در فضای مجازی که در هر روز سه مرتبه در وقت سحر، اذان ظهر، و اذان مغرب با موضوع متن زیارت عاشورا، ادعیه ماه مبارک رمضان، دعای افتتاح و دعای ابوحمزه  را نیز برگزار خواهد کرد. شرکت کنندگان در این رقابت می توانند روزانه و یا آخر ماه رمضان پاسخ های خود را اعلام و از جوایز نقدی بهره مند شوند. اجرای مسابقه قرآنی مجازی به این صورت که هر روز از یک جزء قرآن پنج سوال مطرح و روز بعد پاسخ سوال های قبل اعلام و به برگزیدگان جوایزی اهدا شود،‌ از دیگر برنامه های اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه است. 

کد خبر 419934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.