چشم‌انداز پروژه‌های عمرانی شهر در سال ۹۹

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: بودجه خالص عمرانی شهر در سال جاری دو هزار و ۳۱۶ میلیارد تومان است که صرف پروژه قطار شهری و پروژه های عمرانی شهر می‌شود.

ایرج مظفر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بودجه سال جاری شهرداری اصفهان و سازمان‌های وابسته شش هزار میلیارد تومان است، امسال بودجه شهرداری مرکزی پنج هزار و ۲۰۸ میلیارد تومان است که از این مبلغ یک هزار و ۵۲۴ میلیارد تومان (حدود ۲۹ درصد) مربوط به بودجه‌های جاری و سه هزار و ۶۸۴ میلیارد تومان بودجه عمرانی است که در بخش‌های مختلف مصرف می‌شود.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان ادامه داد: بودجه خالص عمرانی شهر در سال‌جاری دو هزار و ۳۱۶ میلیارد تومان است که صرف پروژه قطار شهری و پروژه‌های عمرانی شهر می‌شود.

وی با بیان اینکه بودجه بخش اداری و مالی حدود ۸۴۳ میلیارد تومان معادل سه درصد بودجه عمرانی است که بیشتر مربوط به مباحث تملک و آزادسازی‌ها می‌شود، گفت: از بودجه عمرانی شهر ۱۴ میلیارد تومان در بخش فرهنگی، ۸۷ میلیارد تومان در حوزه برنامه‌ریزی، ۲۱ میلیارد تومان در حوزه شهرسازی هزینه می‌شود، همچنین برای مباحث ترافیکی (همچون نصب علائم) ۵.۹ درصد و خدمات شهری در بخش عمرانی ۴.۹ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

مظفر گفت: سال گذشته بودجه عمرانی شهر ۳۷ درصد نسبت به سال ۹۷ افزایش داشت، اما خوشبختانه در پایان سال محقق شد و امسال نیز با تمهیدات پیش بینی شده تلاش می‌کنیم با روش‌های جایگزین، تعریف منابع جدید و خلاقیت‌هایی که در امور شهرداری ایجاد می‌شود درآمد قابل قبولی داشته باشیم.

وی ادامه داد: سال گذشته درصد جذب بودجه مناطق به ترتیب منطقه یک ۲۹ درصد، منطقه دو ۱۶ درصد، منطقه سه ۵۴ درصد، منطقه چهار ۳۵ درصد، منطقه پنج ۲۹ درصد، منطقه شش ۹۰ درصد، منطقه هفت ۶۱ درصد، منطقه هشت ۴۸ درصد، منطقه ۹، ۵۹ درصد، منطقه ۱۰، ۸۴ درصد، منطقه ۱۱، ۵۷ درصد، منطقه ۱۲، ۳۶ درصد، منطقه ۱۳، ۳۱ درصد، منطقه ۱۴، ۶۱ درصد، منطقه ۱۵، ۴۶ درصد، منطقه ناژوان ۲۸ درصد و مرکزی ۱۴ درصد بوده است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان اظهار کرد: سال گذشته قرارداد ۶۴ پروژه عمرانی با مبلغ ۴۳۵ میلیارد تومان در شهر اصفهان منعقد شده و عملیات اجرایی آنها آغاز شده است که در مقایسه با سال ۹۷ به لحاظ تعدادی (با توجه به اجرای ۲۴ پروژه در سال ۹۷) ۲.۷ برابر و از نظر مبلغ (در مقایسه با ۱۳۹ میلیارد تومان پروژه در سال ۹۷) ۳.۱ برابر شده است، از این رو سال گذشته یکی از سال‌های طلایی عمرانی شهرداری اصفهان بود که اعداد و ارقام یاد شده، گواه این ادعا است.

وی تاکید کرد: در بخش پروژه‌های تحویل شده سال گذشته ۱۳۷ میلیارد تومان قرارداد به تعداد ۳۴ پروژه به اتمام رسیده که در مقایسه با سال ۹۷ به لحاظ تعداد پروژه ۲۱ درصد و از نظر مبلغ ۳۷ درصد رشد داشته است.

کد خبر 419875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.