آغاز فعالیت ناوگان اتوبوسرانی زنجان

شهردار زنجان گفت: با توجه به مدیریت کنونی بیماری کرونا و طبق تمهیدات اتخاذ شده اتوبوس‌های شهری زنجان نیز با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در هفته جاری فعالیت خود را از سر می‌گیرند.

به گزارش ایمنا، حبیب ملایی یگانه با اشاره به اینکه شیوع بیماری کرونا از اسفند سال گذشته بسیاری از صنوف به ویژه حوزه حمل و نقل را نیز تحت تاثیر خود قرار داد، اظهار کرد: اغلب اتوبوس‌های شهری شهرداری زنجان به بخش خصوصی تعلق دارد و شیوع کرونا و از طرفی افزیش هزینه‌های مربوط به این وسیله نقلیه نارضایتی را در بین این قشر ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: افزایش هزینه‌های اتوبوس و از طرفی درآمد ناکافی رانندگان اتوبوسرانی شهرداری زنجان مشکلات زیادی را در ایام کرونایی فراهم کرد و بر این اساس و با توجه به توافقات انجام شده با رانندگان بخش خصوصی جابجایی دوباره مسافران آغاز می‌شود.

شهردار زنجان ادامه داد: هر چند طبق آمارهای اعلام شده از سوی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۲۶ درصد آلودگی انتقال بیماری از طریق وسایل نقلیه عمومی ارزیابی شده است، اما برای فعال‌سازی حوزه حمل و نقل شهری نیز طبق مفاد اعلام شده فاصله‌گذاری اجتماعی، با حساسیت ویژه اعمال خواهد شد.

ملایی عنوان کرد: پیش از این نیز همه اتوبوس های درون‌شهری شهرداری زنجان از زمان شیوع ویروس کرونا، پس از اتمام کاری و تا آخرین وسیله نقلیه توسط افراد متولی امر مورد ضدعفونی قرار می‌گرفت که این روند همچنان و تا زمان مهار این بیماری ادامه خواهد یافت.

وی افزود: با توجه به جابجایی مسافران در ایستگاه‌های مختلف اتوبوس شهر احتمال فرد ناقل کرونا بین مسافران وجود دارد که به همین جهت از شهروندان درخواست می‌شود در صورت امکان  استفاده از این نوع وسیله نقلیه را به حداقل کاهش دهند.

شهردار زنجان اضافه کرد: در زمان حاضر ۱۱۰ دستگاه ناوگان اتوبوسرانی در شهر زنجان فعال است که از این تعداد ۸۰ دستگاه آن به بخش خصوصی و ۳۰ دستگاه دیگر نیز به شهرداری اختصاص دارد.

ملایی با اشاره به وضعیت رانندگان اتوبوسرانی زنجان نیز گفت: تا کنون مورد فوتی از رانندگان این صنف گزارش نشده و موارد ابتلا نیز در حد جزیی بوده که با بکارگیری نکات بهداشتی ارائه شده از سوی متخصصان نسبت به مراقبت از خود اقدام کردند.

وی با بیان اینکه دستورالعمل اعلام شده ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا برای گروه‌های هدف از جمله تاکسیرانان زنجانی نیز رعایت می شود، خاطرنشان کرد: بر این اساس این قشر نیز طبق موارد گفته شده ملزم به رعایت بهداشتی، ضدعفونی کردن خودرو و حداکثر جابجایی مسافران به تعداد سه نفر هستند. 

منبع: ایرنا

کد خبر 419868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.