۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۷
درختان را به جای انسان‌ها بغل کنید

گسترش ویروس کرونا تمام مردم جهان را به سمت قرنطینه سوق داده است اما از آن‌جا که انسان موجودی عاطفی برشمرده می‌شود، چگونه می‌تواند دوری از عزیزانش را تحمل کند؟

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اغلب کشورهای درگیر شیوع ویروس کرونا، مدارس، مراکز آموزشی و کارخانه‌ها را تعطیل کرده‌اند و بیشتر مردم اوقات خود را به دور از دیگران در خانه‌هایشان می‌گذرانند. با این حال، سازمان بهداشت جهانی حفظ فاصله حداقل یک متر و ۵۰ سانتی‌متری از دیگران را ضروری دانسته است اما از آن‌جا که انسان موجودی عاطفی است اعمال این همه محدودیت و دوری از عزیزانش بدون شک لطمه‌هایی جبران‌ناپذیر بر احساسات او وارد خواهد کرد که چه بسا عواقبی دردناک‌تر از آلوده‌ شدن به کرونا ویروس را همراه داشته باشد.

به خصوص در زمان بحران کرونا که ترس و وحشت تمام وجود همگان را فرا گرفته است، شاید تنها چیزی که به او آرامش می‌دهد در آغوش کشیدن عزیزانش باشد که کووید-۱۹ او را از این نعمت طبیعی محروم کرده است. البته کارکنان خدمات جنگلداری ایسلندی، شمالی‌ترین کشور اروپایی واقع در شمال اقیانوس اطلس، راه حل جالبی برای این مسئله ارائه داده‌اند؛ این افراد از مردم می‌خواهند درختان را به جای عزیزانشان در آغوش بگیرند.

پیش از این نیز بسیاری از روانشناسان در آغوش گرفتن درختان به مدت پنج دقیقه را راه‌حل مناسبی برای رهایی از افسردگی دانسته‌اند و این کار را به بسیاری از بیماران خود توصیه کرده‌اند. از نظر این افراد خود طبیعت باعث آرامش انسان می‌شود و در آغوش گرفتن درختان حس عجیب و بسیار مطلوبی را ابتدا در انگشتان پا و سپس به سمت پاها، قفسه سینه و سر خود به او می‌دهد.

پس از ارائه این پیشنهاد، کارکنان خدمات جنگلداری ایسلند مسیر تردد بازدیدکنندگان در جنگل‌ها را هموار و آن را با رنگ به فاصله‌های یک متر و ۵۰ سانتی‌متری نشانه‌گذاری کرده‌اند تا مردم بتوانند ضمن حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی با در آغوش گرفتن طبیعت به آرامش درونی برسند و خلا دوری از عزیزان خود را تا حدی پر کنند.

کد خبر 419858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.