اصولگرایان مجلس یازدهم در اندیشه تصاحب انتخابات ریاست جمهوری هستند 

یک فعال سیاسی مستقل گفت: نزدیک بودن پایان عمر دولت، باعث کاهش جدی فعالیت های آن در راستای پیشبرد اهداف برنامه توسعه و سایر امور است. تمامیت خواهان با تسخیر مجلس یازدهم، در اندیشه تصاحب انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ هستند. 

محمد علی محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون نحوه تعامل مجلس یازدهم با دولت اظهار کرد: ساده اندیشی است اگر تصور کنیم مجلس یازدهم که اکثریت آن را اصولگرایان تشکیل می دهند، نسبت به دولت رفتاری مشفقانه داشته باشد. بدون شک خیز برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، توسط تمامیت خواهان مجلس یازدهم آغاز خواهد شد.

وی افزود: این  حرکت از استیضاح وزیران دولت شروع می‌شود. تحریم های بی سابقه که در زمان شیوع بیماری کرونا نیز شدید تر شد، دولت را در ارائه خدمات به مردم با چالش های جدی رو به رو کرده و باعث شد دولت در بخش های اقتصادی و تامین معیشت مردم با مشکلات جدی رو به رو شود. بدون شک این رویداد ها مستمسکی برای مجلس اصولگرای یازدهم برای تحت فشار قراردادن دولت و استیضاح برخی از وزرای آن خواهد بود.

این فعالی سیاسی ادامه داد: مباحث فرهنگی نیز دستاویز اصولگرایان مجلس یازدهم خواهد بود. این افراد تلاش می‌کنند دولت را در این حوزه به چالش بکشند. آنها با حمله به ارکان فرهنگی از جمله سینما، تئاتر، برگزاری کنسرت ها و ... به شائبه ناکارآمدی دولت دامن زده و با تحریک احساسات مذهبی مردم، برای خود جایگاهی فرهنگی کسب خواهند کرد. فراموش نکنیم درخانه ماندن مردم، آن هم در شاد ترین ایام سال، لاجرم روح و روان آنها را تحت فشار قرار داده و همین موضوع نیز در ایجاد فاصله میان مردم و دولت به اصولگرایان کمک خواهد کرد؛ اگرچه مدیریت صدا و سیما به عنوان مهم ترین رکن سرگرم کننده مردم در روز های قرنطینه، در اختیار دولت نیست.

محمدی تاکید کرد: در زمینه سیاست خارجی نیز، دستگاه دیپلماسی دولت شاهد شدید ترین حمله ها از جانب نمایندگان مجلس یازدهم خواهد بود، که کمترین آن بهانه جویی مانند سابق در موضوع برجام است. ماحصل اقدامات اصولگرایان اگر دولت را با مشکلات جدی مواجه نکند، هیئت دولت را در صرف وقت و انرژی برای پاسخگویی به ایرادهای ریز و درشت آنان با مشکل رو به رو خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: البته نزدیک بودن پایان عمر دولت، باعث کاهش جدی فعالیت های آن در راستای پیشبرد اهداف برنامه توسعه و سایر امور است. تمامیت خواهان با تسخیر مجلس یازدهم، در اندیشه تصاحب انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ هستند. 

کد خبر 419852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.