روزی که ایران قصد حذف شدن نداشت!/ ایران ۳-۳ عراق جام ملت‌های ۲۰۱۵ + فیلم بازی

تیم ملی ایران در یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا با عراق روبرو شد و ۱۲۰ دقیقه تلاش دو تیم یکی از دراماتیک‌ترین بازی‌های تاریخ فوتبال ملی آسیا را رقم زد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از صعود راحت تیم ملی از دور گروهی جام ملت‌های ۲۰۱۵ همه انتظار گذری آسان از عراق در یک چهارم را داشتند. صبح جمعه‌ سوم بهمن ماه یک اتفاق همه چیز را تغییر داد و فوتبالی دراماتیک را برای ایران رقم زد تا ملت ایران را پای تلویزیون میخکوب کند.

در ابتدای بازی ایران و عراق همه‌ شرایط خوب و لیست کیروش همان همیشگی‌ بود. استادیوم کانبرا مثل سایر بازی‌های تیم کشورمان در استرالیا مملو از هواداران پرشور ایرانی بود. خیلی زود تیم ملی روی سانتر وریا غفوری و با ضربه سر استادانه سردار آزمون به گل رسید. بازی در اختیار ایران بود و عراق، حرفی برای گفتن مقابل تیم کیروش نداشت، اما در واپسین دقایق نیمه نخست روی یک صحنه بسیار ساده بنجامین ویلیامز به اشتباه کارت زرد دوم را به مهرداد پولادی داد تا کار ایران به سختی بیفتد.

نیمه دوم عراق جلو کشید و از ده نفره بودن ایران نهایت استفاده را برد، اما حقیقی و مدافعین ایران مقاومت کردند و بالاخره دروازه ایران باز شد تا کار به وقت اضافه کشیده‌ شود. در وقت‌های اضافه تیم ملی که رمقی برای بازیکنانش باقی نمانده بود تحت فشار عراق قرار گرفت و یونس محمود گل دوم عراق را به ثمر رساند. چندی بعد مرتضی پور علی گنجی از روی کرنر ارسالی توانست بازی را به تساوی بکشاند و خوشحالی گل تساوی چند دقیقه بشتر دوام نیاورد و با اشتباهی که مرتکب شد، یک پنالتی را تقدیم عراق کرد تا باز هم سبزپوشان عراق باشند که پیش می‌افتند.

دقیقه ۱۱۹ و در حالی که عراق آماده جشن صعود به نیمه‌نهایی بود کرنری برای تیم ایران به دست‌ آمد. ایران چیزی برای از دست دادن نداشت و حتی حقیقی نیز جلو آمد. ارسال استادانه آندو تیموریان با چند ضربه رفت و برگشت بالاخره توسط رضا قوچان نژاد به گل تبدیل شد تا امید به اردوی تیم ملی باز گردد. بازی با نتیجه ۳ بر ۳ تمام شد و پنالتی‌ها رفت.

در ضیافت‌ پنالتی‌ها احسان حاج صفی و نخستین پنالتی زن عراق، پنالتی‌های خود را از دست دادند، اما سایر ضربات دروازه‌ها را گشود تا سرانجام ضربه وحید امیری با پای چپ به تیرک دروازه بخورد و ایران از صعود به نیمه‌نهایی باز بماند. با وجود شکست، اما تلاش ستودنی بازیکنان تیم ملی و فریادهای کارلوس کیروش به عنوان یک خارجی قاب‌های ماندگاری را در ذهن هواداران فوتبال بر جا گذاشت که هرگز پاک نخواهند شد.

جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ - یک چهارم‌نهایی

استادیوم: کانبرا، کانبرا استرالیا

تاریخ برگزاری: ۳ بهمن ۱۳۹۳

ایران ۳(۶)-(۷)۳ عراق

کد خبر 419644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.