درهای خانه تاریخی قریشی بر روی عموم باز می‌شود

شهردار نیشابور گفت: احیا و مرمت خانه تاریخی قریشی نیشابور که قدمت آن به اوایل دوره قاجاریه برمی‌گردد شروع شده و در آینده نزدیک درهای آن بر روی عموم باز می‌شود.

به گزارش ایمنا، علی نجفی با اشاره به احیای خانه تاریخی قریشی نیشابور اظهار کرد: اگر بخواهیم تاریخ و گذشته نیشابور را زنده کنیم باید با برنامه‌ریزی اصولی به ایجاد این مراکز که ضرورت آن نیز در شهر فرهنگ و ادب با این پیشینه تاریخی و بزرگان ارزشمند را نشان می‌دهد، گام برداریم.

وی افزود: برای خانه تاریخی قریشی، سال گذشته هم اعتباری گذاشته شد که وضعیت نقدینگی و هم طراحی بنا برای مرمت مشکل داشت، این خانه تاریخی دارای یک وان در زیر زمین و کانال‌های عبور هوا است که بیشتر به یک ساختمان مدرن شبیه است تا یک ساختمان قدیمی.

شهردار نیشابور اظهار کرد: شهرداری امسال برنامه‌های خوبی برای مرمت این خانه تاریخی دارد و اداره میراث فرهنگی نیشابور هم در این امر از نظر تسهیلات و اعتبار شهرداری را یاری می‌کند تا این بنا احیا شود.

نجفی با اشاره به اینکه این بنا طبق برآورد اولیه حدوداً یک میلیارد تومان هزینه دارد، گفت: خوشبختانه قبل از عید مرمت را شروع کردیم، اما به دلیل تخریب‌های قسمتی از بنا که زمان بر است تا احیا صورت گیرد نمی‌توان به طور دقیق اتمام آن را اعلام کرد.

وی تصریح کرد: اصرار ما این است که واحد بازآفرینی ما به این ساختمان انتقال پیدا کند که مراحل اداری و موضوعات بودجه‌ای خود را راحت تر و زودتر طی کند و شاهد احیای بنا باشیم.

شهردار نیشابور خاطرنشان کرد: پیش بینی ما برای بخش‌های مختلف این خانه تاریخی گالری هنری، موزه، فضای عمومی شهری و رستوران سنتی است و در آینده نزدیک درهای این خانه تاریخی بر روی عموم مردم نیشابور باز می‌شود.

منبع: مهر

کد خبر 419572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.