طراحی دستگاه ضدعفونی واگن‌های مترو توسط محققان اصفهانی

محققان دانشگاه صنعتی اصفهان، به منظور پاکسازی واگن‌های قطار شهری و دیگر اماکن عمومی، دستگاه ضدعفونی کننده پرتابل مبتنی بر پرتو فرابنفش را طراحی و تولید کردند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، این دستگاه که پیش از این نمونه خانگی آن به منظور ضدعفونی کردن اشیاء مختلف در بدو ورود به منزل طراحی و ساخته شده بود، این بار با هدف استفاده در واگن‌های قطار شهری و به منظور ضدعفونی نمودن محیط این مکان پرتردد در کوتاه‌ترین زمان ممکن، طراحی و ساخته شد.

پوشش دهی کامل فضای داخلی واگن‌ها و سرعت قابل توجه در پاکسازی محیط از جمله برتری‌های این شیوه در مقایسه با روش‌های سنتی ضدعفونی این نوع اماکن با استفاده مواد پایه الکل به شمار می‌رود.

با طراحی و ساخت این دستگاه کابردی و تأیید عملکرد آن توسط پژوهشکده زیست فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان، دو دستگاه از این محصول به شرکت قطار شهری اصفهان تحویل داده شد.

این دستگاه که توسط تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان در یک شرکت دانش بنیان شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان و با بهره گیری از خاصیت ضدعفونی کنندگی پرتو UVC طراحی و ساخته شده است، قابلیت بهره برداری در قطارهای شهری دیگر استان‌ها و نیز اماکن عمومی مشابه را دارد.

کد خبر 419530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.