پسماندهای کرونایی قبل از خاک پوشانی با کلر گندزدایی می‌شود

سرپرست مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: پسماندهای کرونایی تولید شده که از سوی بیمارستان ‌های معین ضدعفونی و تحویل مدیریت پسماند می‌شود قبل از خاک پوشانی و دفن با کلر کاملا گندزدایی شده و روی آن‌ها آهک پاشیده می‌شود.

حمیدرضا قناتی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به نحوه جمع آوری پسماند بیماران کرونایی قرنطینه در خانه اظهار کرد: همزمان با شیوع کرونا ویروس در کشور در شهر اراک پدافند زیستی تشکیل جلسه داد و در مورد نحوه جمع آوری پسماندهای بیماران کرونایی تصمیم گیری شد.

وی افزود: در این جلسات پروتکلی با مرکز بهداشت نوشته و مقرر شد کسانی که به کرونا ویروس مبتلا هستند و باید در خانه قرنطینه شوند توسط مدیریت پسماند کیسه های قرمز رنگ منقش به آرم شهرداری به آنها تحویل داده شود.

سرپرست مدیریت پسماند شهرداری اراک با بیان اینکه کیسه‌های قرمز رنگ نشان پسماندهای بیماران کرونایی است که توسط اکیپ خاصی از مدیریت پسماند شهرداری جمع آوری می شود، اظهار کرد: در این خصوص مرکز بهداشت همکاری خوبی با مدیریت پسماند دارد و تاکنون در این زمینه مشکلی بوجود نیامده است.

وی گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون مدیریت شهری اراک اقدامات موثری در راستای گندزدایی و ضدعفونی کردن شهر در مناطق مختلف انجام داده و در این راستا پاکبانان علاوه بر وظیفه پاکسازی شهر اقدامات مطلوبی در این راستا داشته‌اند.

قناتی افزود: روزانه ۶۰۰ پاکبان و نیروهای خدمات شهری اراک در حال خدمت رسانی به مردم هستند و حجم کار و خدمت رسانی این قشر چندین برابر و سنگین‌تر شده است.

وی تصریح کرد: هیچ یک از پاکبانان و خانواده‌های آنان در اراک به بیماری کرونا مبتلا نشده‌اند و این مهم به دلیل آموزش این قشر در رعایت بهداشت فردی است.

سرپرست مدیریت پسماند شهرداری اراک اضافه کرد: پسماندهای کرونایی تولید شده که از سوی بیمارستان ‌های معین ضدعفونی و تحویل مدیریت پسماند می‌شود قبل از خاک پوشانی و دفن با کلر کاملا گندزدایی شده و روی آن‌ها آهک پاشیده می‌شود.

وی عنوان کرد: حدود سه هزار مخزن جمع‌آوری پسماند در کلانشهر اراک وجود دارد که این مخازن هر شب با استفاده از محلول‌ های کلر ضدعفونی می‌شود.

قناتی با اشاره به وضعیت جمع آوری پسماندهای عفونی گفت: طبق مصوبه کارگروه مدیریت پسماند استان در خرداد 98 در خصوص بکارگیری پیمانکار واجد شرایط دارای شرایط فنی برای جمع آوری پسماندهای عفونی اراک تصمیم گیری شد.

وی افزود: پس از بررسی حوزه معاونت دانشگاه علوم پزشکی، مرکز بهداشت و محیط زیست، شرکت سرن آپ به عنوان پیمانکار این پروژه برگزیده شد.

کد خبر 419514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.