تعزیرات به گرانفروشی و افزایش قیمت مرغ ورود می‌کند

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: در صورت گرانفروشی و هرگونه افزایش قیمت مرغ تعزیرات به این موضوع ورود می‌کند و معدوم سازی جوجه‌های یک روزه یکی از مولفه‌های این رسیدگی خواهد بود.

محمدعلی اسفنانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص موضوع معدوم سازی جوجه‌های یک روزه، اظهار کرد: در  این موضوع مصداق بارز تخلف برای ورود تعزیرات و رسیدگی به این موضوع وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه ورود به این موضوع در ابتدا در حیطه وظایف جهاد کشاورزی و اداره پشتیبانی امور دام است، تصریح کرد: ممکن است این اقدام دلایل مختلفی باشد که در حال حاضر تعزیرات صلاحیت ورود به این موضوع را ندارد و در صورت افزایش قیمت جوجه یک روزه و گوشت مرغ، بازرسان سازمان تعزیرات حکومتی می‌توانند به این موضوع ورود کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران، با اشاره به اینکه سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، قیمت تمام شده اقلام مصرفی در بازار را تعیین می‌کند، خاطرنشان کرد: اگر در آینده قیمت مرغ و یا جوجه یک روزه افزایش یابد، تعزیرات می‌تواند به عنوان متولی برخورد با گرانفروشی به موضوع افزایش قیمت در پی جوجه کشی ورود کند.

وی با تاکید بر اینکه زمان بروز اثرات قیمتی این اقدام مشخص نیست، گفت: رسیدگی به افزایش قیمت یا گرانفروشی در حیطه وظایف تعزیرات است و اینکه قیمت مرغ تا چه زمانی افزایش پیدا می‌کند نامشخص است، اما به محض مشاهده هر گونه افزایش قیمت به موضوع گرانفروشی ورود خواهیم کرد و در آن صورت می‌توان یکی از مولفه‌های رسیدگی به این موضوع معدوم سازی جوجه‌های یک روزه مطرح کرد.

کد خبر 419465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.