نگران ورود به پیک دوم کرونا هستیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: برخی هم استانی‌ها تصور می‌کنند با شروع گام دوم هوشمندسازی، مشکلات شیوع کرونا برطرف شده در حالی که در صورت عدم رعایت فاصله فیزیکی و موارد بهداشتی نگران ورود به پیک دوم حتی بزرگتر از پیک اول هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طاهره چنگیز در بخش خبری شبانگاهی شبکه اصفهان، اظهار کرد: آمار بیماری کرونا استان تغییر خاصی نداشته و این نیازمند مراقبت‌های بیشتر هم استانی‌های عزیز در حفظ فاصله فیزیکی و رعایت موارد بهداشتی است.

وی تصریح کرد: این تصور برای برخی هم استانی‌ها پیش آمده که با شروع گام دوم هوشمندسازی فاصله فیزیکی مشکلات برطرف شده و در بعضی اماکن و به خصوص تفرجگاه‌ها ازدحام جمعیت به وضوح قابل مشاهده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان در خصوص لزوم مراقبت شهروندان، گفت: درخواست جدی من از همه همشهریان این است که روزهای آینده روزهای سرنوشت سازی برای استان است و اگر فاصله فیزیکی و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند نگران ورود به پیک دوم بزرگتر از پیک اول هستیم.

به هیچ عنوان پایان کرونا از راه نرسیده است

در ادامه علی مروجی رئیس علوم پزشکی دانشگاه کاشان، اظهار کرد: از ابتدای بیماری کرونا در منطقه کاشان و آران و بیدگل تا این لحظه دو هزار و ۲۸۶ بیمار از بیمارستان‌های دو شهرستان ترخیص شده‌اند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۴۳ بیمار در بیمارستان‌های این دو شهرستان بستری هستند و نتایج آزمایش یک هزار و ۸۴ نفر از بیماران مشکوک حاد تنفسی تا این لحظه از نظر کرونا مثبت و ۷۳۷ نفر هم منفی اعلام شده است.

رئیس علوم پزشکی دانشگاه کاشان افزود: علیرغم کاهش تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها به هیچ عنوان پایان کرونا از راه نرسیده است اما اتفاقاتی مانند حضور بیش از حد مردم در روزهای اخیر در اماکن عمومی و اجتماعات ظهور کرده است این نگرانی را ایجاد کرده است که در روزهای آینده شاید شاهد افزایش بار بیماری کرونا در منطقه باشیم.

کد خبر 419455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.