استعلامات در شهرداری یزد الکترونیکی شد

شهردار یزد گفت: از این پس برخی خدمات شهرداری مانند استعلامات ادارات، بانک ها و دفاتر اسناد رسمی به صورت الکترونیک و غیر حضوری به شهروندان تحویل داده می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جمال الدین عزیزی اظهار کرد: به منظور تکریم ارباب رجوع و برای جلب رضایت شهروندان، در این برهه و شرایط خطیر فعلی و در اقدامی نوین و پیشتازانه و با هدف کاهش حضور فیزیکی مراجعان، تحویل استعلامات ادارات، بانک ها و دفاتر اسناد رسمی به صورت الکترونیک و غیر حضوری مهیا شده است.

وی افزود: در این روش تمامی شهروندانی که از تاریخ یکم بهمن ماه ۹۸ نسبت به دریافت گواهی پایان کار و یا مفاصا حساب نقل و انتقال از شهرداری اقدام کرده باشند و ملک آنان دیونی نسبت به شهرداری نداشته باشد، شهرداری یزد مؤظف است نسبت به صدور پاسخ استعلام به صورت غیرحضوری و آنی اقدام نماید.

شهردار یزد تاکید کرد: همچنین شهروندانی که از تاریخ یکم مرداد ماه ۹۲ به بعد هر نوع گواهی از شهرداری دریافت کرده باشند، پس از ثبت درخواست در سامانه و بررسی‌های لازم، پاسخ استعلام به صورت غیرحضوری صادر می‌شود که در آن ضمن اعلام آخرین طرح و کاربری جدول آخرین وضعیت ساختمانی پلاک را ارائه و گواهی می کند.

وی با بیان اینکه شهرداری مسئولیت مندرجات پاسخ استعلامی را که با شماره امضا مجاز الکترونیکی که امکان مشاهده اصل استعلام در وب سایت شهرسازی فراهم آمده است را پذیرفته و تضمین می کند، خاطرنشان کرد: تمامی استعلامات الکترونیک شهرداری دارای شماره امضای مجاز الکترونیکی و به صورت بارکد یونیک بوده که بصورت دائمی امکان دریافت و مشاهده اصل استعلام از طریق بخش تصدیق گواهی "سامانه ایساپ" شهرداری یزد وجود دارد.

عزیزی همچنین آمادگی خود را برای آموزش کارکنان و پرسنل ادارات و بانک ها به منظور آشنایی با امکانات وب سایت و نحوه بهره برداری از آن عنوان کرد و افزود: مطابق برنامه مصوب، با پایدار شدن روند صدور پاسخ استعلامات الکترونیک، روند جاری نحوه صدور پاسخ استعلامات در شهرداری متوقف و صرفاً از طریق سامانه ایساپ صادر خواهد شد.

کد خبر 419431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.