۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
سامانه تشخیص کووید ۱۹جهانی می‌شود

حمیدرضا ربیعی گفت: روش‌های مختلفی برای تشخیص کووید ۱۹ وجود دارد، اما یکی از قطعی ترین روش‌ها، استفاده از تصاویر سی‌تی ‌اسکن قفسه سینه است.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، چین و آمریکا از جمله کشورهایی هستند که از این روش برای درمان بیماری کرونا بهره برده‌اند. در ایران نیز با تمرکز بر کاربرد هوش مصنوعی در سی تی اسکن، سامانه ای برای تشخیص سریع و با دقت کوید ۱۹ طراحی شده که قابلیت تخمین حجم ناحیه عفونی را نیز دارد.

رئیس گروه علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات جایزه مصطفی(ص) در این خصوص گفت: سیستم‌های چینی و آمریکایی با دقت بالای ۹۰ درصد فعالیت می کند؛ این در حالی است که سامانه آی مد طراحی شده در ایران، دارای حساسیت بالای ۹۷ درصد است.

وی افزود: این سامانه به طور رایگان در اختیار پزشکان و مراکز درمانی جهان قرار می‌گیرد تا با توجه به تعداد زیاد بیماران بتواند در تشخیص سریع و با دقت این بیماری به پزشکان کمک کند.

ربیعی با بیان اینکه کوید ۱۹ در بعضی از تصاویر در مراحل اولیه بیماری با چشم غیرقابل مشاهده است، تصریح کرد: از بیمارستان‌های مختلف، نمونه‌هایی را داشته‌ایم که امکان تشخیص این بیماری برای آن‌ها از مشاهده تصاویر وجود نداشته است، اما سامانه هوشمند آی مد با توجه به طراحی مناسب آن توانسته است بیماری را در مراحل اولیه تشخیص دهد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر از کشورهایی مثل کانادا، رومانی و اندونزی درخواست‌هایی را برای استفاده از این محصول داشته‌ایم، گفت: استفاده از سامانه های پزشکی، نیازمند انجام یکسری تمهیدات قانونی، حقوقی و اخلاقی است که این اقدامات از هفته پیش در حال انجام است و به زودی ارسال این محصول به متقاضیان آغاز می‌شود.

کد خبر 419362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.