۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۱
توزیع ۵۰۰ بسته غذایی در شاندرمن

شهردار شاندرمن گفت: شهرداری در دو مرحله ۵۰۰ بسته معیشتی بین خانوارهای بی‌بضاعت توزیع کرده است.

مرتضی شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از هشتم اسفندماه سال گذشته همگام با سایر شهرهای استان گیلان، کارکنان شهرداری شاندرمن با همکاری ۳۰ نیروی خدمات شهری و با تهیه ۱۲ هزار لیتر آب ژاول، یک‌هزار لیتر وایتکس، ۲۰ عدد بشکه کلر ۵۰ کیلویی و بکارگیری دو دستگاه خودروی آتش‌نشانی، ضدعفونی معابر و اماکن عمومی شهری را آغاز کردند.

وی افزود: شهرداری در این مدت کلیه اماکن عمومی همچون ادارات و بانک‌ها را به صورت روزانه ضدعفونی کرده و این اقدام تا زمان اعلام وزارت بهداشت مبنی بر کنترل شیوع این ویروس تداوم خواهد داشت.

شهردار شاندرمن عنوان کرد: به منظور حفظ سلامت شهروندان، بازار هفتگی (پنج‌شنبه بازار) و کلیه پارک‌ها و اماکن تفریحی شاندرمن تعطیل شده است.

شهبازی یادآورشد: در نیمه اول فروردین تیپ ۲۱۶ زرهی نیروی زمینی ارتش علاوه بر ضدعفونی معابر شهری و بیمارستان، روستاهای این شهرستان را نیز ضدعفونی و گندزایی کرده است.

وی بابیان اینکه شهرداری شاندرمن در دو مرحله ۵۰۰ بسته سبد معیشتی بین خانوارهای بی‌بضاعت توزیع کرده است، افزود: شهرداری برای حفظ سلامت شهروندان، دو هزار عدد ماسک، دو هزار جفت دستکش و دو هزار ژل ضدعفونی خریداری و در اختیار آن‌ها قرار داده است.

شهردار شاندرمن با بیان اینکه شهرداری شاندرمن تاکنون برای دفن اموات ۵۰ دست لباس ایزوله، ۵۰ جفت چکمه، ۵۰ عدد عینک مخصوص و یک‌ تُن آهک خریداری کرده است، ادامه داد: کلیه مراحل کفن و دفن بیماران فوتی ناشی از بیماری کرونا توسط چهار نفر از نیروهای شهرداری شاندرمن با استفاده از یک دستگاه آمبولانس و بیل مکانیکی با همکاری سپاه و نظارت شبکه بهداشت و درمان و روحانیون انجام می‌شود.

شهبازی خاطرنشان کرد: شهرداری به منظور اطلاع‌رسانی بیشتر در خصوص راهکارهای پیشگیری و مراقبت شهروندان در مقابل ویروس کرونا، تاکنون ۱۰ هزار بروشور چاپ و در بین شهروندان توزیع کرده و بر روی تمامی تابلوهای تبلیغات محیطی شهر بنرهای آموزشی رعایت توصیه‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان را نصب کرده است. از شهروندان انتظار می‌رود، هنگام حضور در اجتماعات رعایت بهداشت فردی و توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

به گزارش ایمنا، شهر شاندرمن از توابع شهرستان ماسال و در ۵۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 419304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.