سیستان و بلوچستان قطب جدید مس در کشور می‌شود

رئیس هیئت عامل ایمیدرو و معاون وزیر صمت گفت: سیستان و بلوچستان قطب جدید مس در کشور می شود  با توسعه عملیات اکتشافات توسط ایمیدرو در این استان، به ذخایر قابل توجه مس دست پیدا کردیم و این محدوده های امیدبخش، این منطقه را به قطب جدیدی از مس تبدیل خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، خداداد غریب پور با انتشار یک پست در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت:

" سیستان و بلوچستان قطب جدید مس در کشور می شود  با توسعه عملیات اکتشافات توسط ایمیدرو در این استان، به ذخایر قابل توجه مس دست پیدا کردیم و این محدوده های امیدبخش، این منطقه را به قطب جدیدی از مس تبدیل خواهد کرد.

در سال "جهش تولید" ایمیدرو همکاری های خود با بخش خصوصی را برای توسعه صنایع معدنی افزایش خواهد داد.

رونق تولید و ایجاد اشتغال در مناطق محروم از سیاست های جدی ما است، ایمیدرو فعالیت های گسترده اکتشافی در استان سیستان و بلوچستان داشته است و با توجه به شناسایی محدوده های امیدبخش این منطقه، به ذخایر قابل توجه مس و طلا دست پیدا کرده ایم. ‌مساحت پهنه ها و محدوده های اکتشافی در استان سیستان و بلوچستان حدود ۷۰ هزار کیلومتر مربع است.

یکی از پروژه های این استان، پروژه "سرکهنو" است که دارای چهار تن ذخیره طلا کشف شده است که امکان افزایش ذخیره آن تا پنج تن وجود دارد. این پروژه در مرحله اخذ گواهی کشف است.

همچنین در محدوده جنوب زاهدان ذخایر قابل توجه مس وجود دارد که با ظرفیت مثال زدنی، این منطقه را تبدیل به "مس سرچشمه" دیگر و یکی از قطب های مس کشور خواهد کرد."

کد خبر 419105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.