نقوی حسینی: کرونا توانمندی های نظام های سیاسی را زیر سوال برد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورا اسلامی گفت: کرونا توانمندی های نظام های سیاسی، در زمینه تامین امنیت شهروندان را زیر سوال برد.

سیدحسین نقوی حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون  وضعیت جهان در دوران پسا کرونا اظهار کرد: کرونا تحول جدیدی در جامعه جهانی ایجاد کرد و بسیاری از معیار های نظام های سیاسی حاکم را تحت تاثیر قرار داد؛ بنابراین در دوران پسا کرونا شاهد تحولات سیاسی زیادی در کشور های جهان خواهیم بود.

وی افزود: کرونا توانمندی های نظام های سیاسی، در زمینه تامین امنیت شهروندان را زیر سوال برد و اینکه نظام های سیاسی تا چه میزان می توانند از امنیت و رفاه شهروندان خود دفاع کنند زیر سوال رفت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت:  قطعا شیوع کرونا تحولات عمیقی را در نظام های سیاسی جهان ایجاد خواهد کرد و یکی از شاخصه های مورد توجه در این تحولات نظام های سیاسی، رشد ناسیونالیسم است. زمانی که یک بحران ایجاد می شود، هر کشوری به فکر تامین منافع خود است؛ از همین رو خطر شیوع ناسیونالیسم در جهان نزدیک تر می‌شود.

نقوی حسینی با اشاره به تغییر روند جهانی شدن کشورها در این بحران، گفت: در دوران پساکرونا کشورهایی که امروز مدعی رهبری جهان بوده و خود را در زمینه رفع مشکلات بی نیاز می‌دیدند و ضعف مابقی کشور ها را مانند پتکی بر سر آنان می کوبیدند ضعیف می‌شوند زیرا تمام توانمندی های ادعاییشان زیر سوال رفته است و آمریکا که خود را رهبر جهان معرفی می‌کرد ضربات سختی را متحمل شده است.

کد خبر 419081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.