امحای سگ‌های بی‌صاحب در یزد حقیقت ندارد

رئیس شورای اسلامی شهر یزد خبر امحای سگ‌های بدون صاحب توسط شهرداری را تکذیب و از احداث پناهگاه برای این حیوانات خبر داد.

غلامعلی سفید در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با تکذیب خبر امحای سگ‌های بدون صاحب توسط شهرداری یزد، اظهار کرد: سیاست شورا و شهرداری هیچگاه اینگونه نبوده که این حیوانات را ازبین ببریم و موردی در این خصوص تاکنون گزارش نشده است.

وی افزود: با توجه به اینکه برخی از حیوانات می‌توانند ناقل بیماری بین انسان و حیوان باشند، اعتباری در شورا مصوب شده تا با همکاری شرکت‌های خصوصی نگهداری سگ‌، وضعیت این حیوانات ساماندهی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد از احداث پناهگاه حیوانات بدون صاحب ناقل بیماری، با هدف نگهداری و عقیم سازی سگ‌های بدون صاحب در این شهر خبر داد و تصریح کرد: در این پناهگاه تفکیک نژادهای مفید از غیرمفید، واکسیناسیون، جراحی و عقیم‌سازی سگ‌های جمع آوری شده انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پناهگاه جدید ظرفیت نگهداری چند صد قلاده سگ را دارد، ادامه داد: پس از انجام اقدامات بهداشتی و سالم‌سازی سگ‌ها، این حیوانات دسته‌بندی شده و در صورت نژاددار بودن، به افرادی که متقاضیان این حیوانات برای نگهبانی هستند، تحویل داده می‌شود.

تشکیل کمیته برای حمایت از اقشار آسیب‌دیده از کرونا

سفید همچنین در خصوص مصوبه شورای شهر یزد برای حمایت از مشاغل آسیب دیده ناشی از بحران کرونا گفت: از طریق بانک‌های قرض‌الحسنه برای افرادی که کسب‌وکار آن‌ها به‌واسطه شیوع کرونا آسیب دیده است، شرایطی فراهم شده که از تسهیلات پنج تا چند ده میلیون تومانی بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه کمیته‌ای برای شناسایی افراد واجد شرایط دریافت تسهیلات تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: این تسهیلات کم بهره با تنفس چند ماهه و بازپرداخت ۲۰ ماهه بوده و شهرداری، شرکت‌های صنعتی و بازرگانی خصوصی و دولتی و اقشار برخوردار شهر برای تامین منابع آن همراهی خواهند کرد.

کد خبر 419067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.