جشن قهرمانی سپاهان در آزادی/ پرسپولیس ۲(۲) - (۴)۲ سپاهان فینال جام حذفی ۹۱-۹۲ + فیلم بازی

سپاهان در آخرین حضور خود در فینال جام حذفی در حضور تماشاگران پرشور پرسپولیس پس از ۱۲۰ دقیقه بازی پایا پای، در ضربات پنالتی موفق شد این تیم را شکست دهد و در تهران جشن قهرمانی بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سپاهان پس از کسب سومین قهرمانی پیاپی در لیگ با کرانچار، فصل بعد در حالی که لیگ را از دست داده‌بود به فکر تکرار موفقیت‌ها در جام حذفی افتاده‌بود. آن‌ها در نیمه‌نهایی استقلال را با پیروزی در ضربات پنالتی در تهران مغلوب کردند و حریف پرسپولیس در فینال شدند. 

مسابقه نهایی جام حذفی نهایی آن سال به صورت تک بازی برگزار می‌شد و استادیوم آزادی پذیرای جدال الکلاسیکویی بود که بعدها از ماندگارترین رقابت‌های سپاهان و پرسپولیس از آن یاد شد. پرسپولیس در نیمه اول توسط کریم انصاری فرد به گل رسیدند و اما اشتباه ماهینی در نیمه دوم، موقعیت را در اختیار جواهیر سوکای قرارداد تا توپ را از زاویه بسته به قلب دروازه بنگستون بفرستد. تلاش دو تیم در ادامه ثمری نداشت تا کار به وقت‌های اضافه کشیده‌شود.

محمد نوری در دقیقه ۱۰۵ تیر دوم را به دروازه سپاهان فرستاد اما نماینده اصفهان تسلیم نشد و محمد غلامی در واپسین دقایق کار را به تساوی کشاند تا تعیین قهرمان جام حذفی به ضربات مرگبار پنالتی محول شود. هادی نورزی پنالتی خود را به بیرون و رضا حقیقی آن را به آسمان فرستاد تا پنالتی حاج صفی حکم چهارمین قهرمانی سپاهان در جام حذفی را امضا کند. طلایی‌پوشان در میان بهت ۹۰ هزار تماشاگر پرسپولیسی جشن قهرمانی به پا کردند تا قاب ماندگاری دیگر در آلبوم خاطرات دیدارهای همیشه جذاب سپاهان و پرسپولیس به ثبت برسد.

فینال جام حذفی ۹۱-۹۲

استادیوم: آزادی تهران

تاریخ برگزاری: ۱۵ اردیبهشت ۹۲

پرسپولیس ۲(۲) - (۴)۲ سپاهان

کد خبر 419064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.