برنامه‌ای درباره فعالیت مجدد اتوبوس و مترو در شیراز نداریم

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: در حال حاضر هیچ دستور العمل و برنامه‌ای درباره فعالیت مجدد اتوبوس و مترو در کلانشهر شیراز تا زمانی که چرخه انتقال بیماری کرونا شکسته شود، نخواهیم داشت.

به گزارش ایمنا، مجتبی زوربخش از ضدعفونی کردن تاکسی‌های درون شهری شیراز در برابر ویروس کرونا خبرداد و گفت: از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای تحقق این مهم به شکل مطلوب استفاده شده است.

وی ادامه داد: با توزیع محلول‌های ضدعفونی، آموزش‌های تخصصی لازم درباره نحوه ضدعفونی تاکسی و تهیه محلول گندزدایی به تاکسی‌رانان ارائه و روزانه تاکسی‌های آن‌ها ضدعفونی می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز با بیان اینکه رانندگان تاکسی تماس زیادی با محیط اطراف و ارتباط زیاد با مردم دارند و خطر بیشتری آن‌ها را تهدید می‌کند، تصریح کرد: برای پیشگیری از بیماری کرونا دستکش و ماسک بین رانندگان خطوط درون شهری توزیع می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در تاکسی‌ها گفت: در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی، رانندگان تاکسی موظف هستند در تمامی خطوط تاکسی‌رانی، بیش از دو نفر در صندلی عقب سوار نکنند.

زوربخش با بیان اینکه بر اساس آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، سهم انتقال ویروس کرونا در سیستم حمل و نقل عمومی سهمی بالغ بر ۲۶ درصد بوده است که سهم قابل توجه‌ای است، گفت: در حال حاضر هیچ دستور العمل و برنامه‌ای درباره فعالیت مجدد اتوبوس و مترو در کلانشهر شیراز تا زمانی که چرخه انتقال این بیماری شکسته شود، نخواهیم داشت.

وی عنوان کرد: به رانندگان توصیه شده که برای دریافت کرایه به صورت غیر نقدی، از طریق کارت‌های اعتباری و یا اپلیکیشن‌هایی که تعریف شده و بخشی هم اجرا شده است، استفاده کنند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز با بیان اینکه تمامی معابر شهری شهرستان شیراز برای نظارت و ثبت تخلفات رانندگی به دوربین‌های نظارتی هوشمند مجهز است، اظهار کرد: در روزهای کرونایی رصد از طریق دوربین‌ها با حساسیت بیشتری کنترل می‌شود و رانندگان فریب خلوتی بعضی روزهای خیابان‌ها را نخورند.

وی از رصد خیابان‌های شهر توسط سامانه‌های هوشمند خبر داد و گفت: مدیریت و نظارت بر تردد خودروها و ترافیک در کلانشهر شیراز در این دوران به‌صورت آنلاین رصد و پایش می‌شود این سامانه‌ها به راحتی قادر به شمارش تردد و خواندن پلاک خودروها است و از امکان تفکیک پلاک‌ به ویژه در مبادی شهرها برخوردارند.

زوربخش گفت: خودروهای متوقف‌شده در محورهای پرترافیک و پرسرعت از جمله پارک حاشیه‌ای پیاده راه سلامت و بلوار شهید چمران و دیگر معابر از طریق سامانه‌های هوشمند نظارتی پایش می‌شوند.

وی گفت: همچنین با رانندگان خودروهایی که در خلوتی خیابان‌ها سرعت‌های غیر متعارف و حرکات نمایشی انجام می‌دهند شناسایی و با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: سامانه‌های هوشمند نظارت تصویری و تجهیزات ترافیکی مرکز کنترل ترافیک به‌صورت ۲۴ ساعته فعال و پایش شهری را از منظر دوربین‌ها انجام می‌دهند.

کد خبر 418936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.