۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
 گیاه اقاقیا چه خواصی دارد؟

گیاه اقاقیا دارای خواص بی‌شماری مانند درمان مشکلات گوارشی، کاهش استرس ، درمان علائم سرماخوردگی و کاهش وزن است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اقاقیا درختی است با گل‌های زیبا و برگ‌های سبز رنگ که بلندی آن به ۱۰ تا ۲۷ متر می‌رسد. گل‌های این درخت معمولاً در اواخر اردیبهشت ماه رشد می‌کنند؛ این گل‌ها به رنگ سفید و بسیار معطر هستند. میوه درخت اقاقیا به رنگ قهوه‌ای است و معمولاً در آبان ماه می‌رسد. قسمت قابل مصرف این گیاه شامل دانه‌ها، گل‌ها و ریشه گیاه است. در ادامه به بررسی بعضی از خواص درمانی گیاه اقاقیا می‌پردازیم:

گیاه اقاقیا و درمان مشکلات گوارشی

گیاه اقاقیا حاوی ۹۰ درصد فیبر خوراکی است؛ این نوع فیبر که در آب حل می‌شود، بخش مهمی از رژیم غذایی را تشکیل می‌دهد و به بهبود سیستم گوارش کمک می‌کند. استفاده از این گیاه برای درمان ترش کردن، سوزش و التهاب معده بسیار موثر است. به افرادی که از سوزش معده رنج می‌برند توصیه می‌شود که بعد از هر وعده غذایی یک فنجان از دمنوش این گیاه را بنوشند؛ به منظور تهیه دمنوش این گیاه، افراد می‌توانند یک قاشق چای خوری از گل‌های خشک شده این گیاه را در یک فنجان آب جوشیده بریزند و اجازه دهند به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد.

کاهش استرس و اضطراب با گیاه اقاقیا

نوشیدن دمنوش این گیاه باعث ایجاد احساس آرامش در سیستم عصبی انسان می‌شود. به منظور درمان خستگی‌های روزمره، به ویژه خستگی ذهنی و حالت‌های عصبی، افراد می‌توانند یک فنجان دمنوش گیاه اقاقیا بنوشند؛ ترکیب این گیاه با گل لیمو، تاثیر آن را دو چندان می‌کند.

گیاه اقاقیا و درمان علائم سرماخوردگی

گیاه اقاقیا دارای ترکیبی است که به تسکین التهاب غشای مخاط دهان کمک می‌کند. از زمان‌های قدیم، از این گیاه برای درمان زخم دهان و علائم سرماخوردگی استفاده شده است، هم اکنون نیز از این گیاه برای تولید بسیاری از داروهای سرماخوردگی استفاده می‌شود. علاوه بر این، صمغ اقاقیا به تسکین سرفه کمک می‌کند و از گلو در برابر تحریکات محافظت می‌کند.

کاهش وزن با گیاه اقاقیا

از آنجایی که گیاه اقاقیا سرشار از فیبر است، به افراد کمک می‌کند برای مدت طولانی‌تری احساس سیری داشته باشد و از پرخوری پرهیز کنند. همچنین نتایج مطالعات محققان نشان می‌دهد که مصرف آدامس اقاقیا به دلیل داشتن فیبر فراوان، برای درمان چاقی بسیار موثر است.

کد خبر 418891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.