نقوی حسینی: چند پزشک خارجی نمی توانستند امنیت کشور را به خطر بیندازند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تنش های سیاسی باعث شد کمک های سازمان پزشکان بدون مرز بازگردانده شود. دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی کشور کاملا بر امور امنیتی کشور مسلط هستند و تمامی تحرکات ضد امنیتی را رصد می کنند؛ قطعا چند پزشک خارجی نمی توانستند امنیت کشور ما را به خطر بیندازند.

سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون فرضیه جنگ بیولوژیک بودن کرونا اظهار کرد: فرضیه جنگ بیولوژیکی کرونا نیازمند بررسی دقیق و تحقیقات آزمایشگاهی گسترده بوده و به سادگی نمی توان شیوع و گسترش این بیماری را جنگ بیولوژیک دانست. در حال حاضر تمامی کشور های جهان درگیر شیوع این بیماری هستند. کرونا مرز، نژاد، قاره و کشور نمی شناسد؛ بنابراین فرضیه جنگ بیولوژیک در صورتی امکان پذیر بود که کشور مهاجم از شر این بیماری در امان باشد اما امروز تمامی کشور ها در یک جبهه علیه کرونا می جنگند.

وی افزود: در اویل شیوع این بیماری کشور های ایران و چین فرضیه جنگ بیولوژیک را مطرح کرده و به لحاظ اشتراکات بین این دو کشور انگشت اتهام به سمت برخی از کشور ها گرفته شد؛ اما به مرور این فرضیه از بین رفت، زیرا اگر ملتی حمله بیولوژیکی علیه کشوری داشت در ابتدا سعی می کرد کشور خود و متحدانش را در امان نگه دارد؛ همانطوری که در جنگ تحمیلی، عراق سلاح شمیایی را به نحوی استفاده می کرد که تنها کشور ایران را مورد هجوم قرار دهد. فرضیه جنگ بیولوژیک به لحاظ سیاسی مطرح نیست و تنها از لحاظ ساختار ژنتیکی باید توسط متخصصان بررسی شده تا صحت ایجاد ویروس این بیماری توسط انسان تایید شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نیاز است همه کشور ها از ظرفیت های منطقه ای و جهانی خود در راستای کنترل شیوع این بیماری استفاده کنند. آمریکا که همواره خود را مدعی حقوق بشر و انسانیت می داند در این شرایط برطبل تحریم و مقابله با جمهوری اسلامی می کوبد و محدودیت و تحریم ایران را حتی در زمینه دارو افزایش می دهد. این رفتارها نشان دهنده ماهیت اصلی استکباری آمریکا است.

نقوی‌ حسینی خاطرنشان کرد: تمامی کشور های جهان باید با همکاری و استفاده از امکانات یکدیگر بتوانند با مهمترین تهدید کننده جامعه بشری مبارزه کنند؛ زیرا مقابله با کرونا نیازمند یک اراده جهانی است. در جهت بهره برداری ایران از تجهیزات پزشکی جهانی، کمک های سازمان پزشکان بدون مرز ارائه شد که تنش های سیاسی داخلی باعث شد بازگردانده شود. دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی کشور کاملا بر امور امنیتی کشور مسلط هستند و تمامی تحرکات ضد امنیتی را رصد می کنند؛ قطعا چند پزشک خارجی نمی توانستند امنیت کشور ما را به خطر بیندازند.

کد خبر 418871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.