پیش‌بینی وضعیت بودجه سه ماهه سال ۹۹

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: ناچار به کاهش هزینه‌ها و شناسایی منابع جدید درآمدی برای جبران چالش‌های بودجه سه ماهه شهرداری هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اعطا ظهر امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری خود که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به چالش‌هایی که شیوع کرونا برای بودجه حدود ۳۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران در سال ۹۹ به‌وجود آورده، اظهار کرد: بودجه سه ماهه نخست سال هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به تصویب رسیده است.

وی افزود: وضعیت تحقق درآمد شهرداری در سه ماهه اول سال با سه حالت قابل تصور است، در بدبینانه‌ترین حالت دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، در حالت بینابینی دو هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان و در بهترین حالت سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برآورده می‌شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در بخش هزینه‌ای نیز برآورد می‌شود بین ۹۱۳ میلیارد تومان تا یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای نگهداشت برنامه‌ها و پرداخت حقوق و دستمزد نیاز باشد.

وی با اشاره به اینکه ناچار به کاهش هزینه‌ها و شناسایی منابع جدید درآمدی هستیم، ادامه داد: مقرر شده که کمیته ویژه‌ای در شورای شهر برای بررسی فاصله میان هزینه و درآمد تشکیل شده و در آن موارد بودجه‌ای مورد بحث و گفت‌وگو قرار گیرد.

فضای مترو عامل انتقال کرونا ویروس است

اعطا با اشاره به اینکه روز شنبه هفته جاری ۳۲۸ هزار مسافر از مترو استفاده کرده‌اند، اضافه کرد: اگر مسافران مترو به بیش از ۵۰۰ هزار نفر برسد دیگر فاصله‌گذاری اجتماعی را نمی‌توان رعایت کرد.

وی با بیان اینکه کمیته مقابله با کرونا در شورای شهر تشکیل شده تا اگر نیاز به تصویب طرحی توسط اعضای شورا بود، ارائه کند، خاطرنشان کرد: سیستم تهویه مترو با نظر آقای هاشمی که یکی از کارشناسان در این زمینه است، می‌تواند عامل انتقال ویروس کرونا باشد و شورای شهر نیز بر اساس همین دیدگاه پیشنهاد تعطیلی حمل‌ونقل عمومی به ویژه مترو را مطرح کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: شورای شهر نهاد تصمیم‌گیرنده برای تعطیلی نیست و تنها می‌تواند پیشنهاد ارائه دهد هرچند این پیشنهاد پذیرفته نشد.

وی با اشاره به اینکه محیط مترو محیطی بسته بوده و دسترسی به هوای آزاد در آن بسیار کم است، خاطرنشان کرد: علاوه بر موضوع سیستم تهویه، در محیط‌های بسته امکان شیوع ویروس کرونا بیشتر است

رزرو صندلی اتوبوس‌ها مربوط به ناوگان شهرداری نیست

اعطا با بیان اینکه در برخی مسیرها پیشنهاد داده‌ایم که از ظرفیت اتوبوس و مینی‌بوس به صورت مشترک استفاده شود تا بهتر بتوان فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کرد، افزود: برخی از تولیدکنندگان داخلی اتوبوس اعلام آمادگی کردند و به نظرم  اگر به این مسأله توجه کنیم نسبت به تأمین اتوبوس می‌توان بیشتر امیدوار بود.

وی با اشاره به طرح رزرو صندلی اتوبوس‌های تهران ادامه داد: این مسأله ارتباطی به اتوبوس‌های شهرداری نداشته و مربوط به این ناوگان نیست و شورای شهر مجوزی برای رزرو اتوبوس‌های شهر تهران نداده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: دولت اعلام کرده که در اردیبهشت ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران اضافه می‌شود که گمان نمی‌کنیم این وعده اجرایی شود.

کد خبر 418849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.