۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
بسته شدن خیابان‌ها برای مهار کرونا

بسیاری از شهرهای سراسر جهان بعضی از خیابان‌های خود را روی تردد خودروها بستند تا با اختصاص آن‌ها به تردد با فاصله عابران پیاده، امکان ایجاد فاصله اجتماعی را برای مهار ویروس کرونا فراهم آورند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به دنبال گسترش ویروس کرونا در سراسر جهان، سازمان بهداشت جهانی توصیه‌های بسیاری را برای مهار شیوع این ویروس ارائه داد، که حفظ فاصله اجتماعی از جمله مهم‌ترین و کارآمدترین این توصیه‌ها بشمار می‌رود.

مقامات شهری در سراسر جهان پس از سرعت یافتن شیوع کووید-۱۹ در شهرهای خود تصمیم گرفتند محدودیت‌های اعمال شده را سختگیرانه‌تر از قبل دنبال کنند تا سرعت گسترش را کاهش دهند. از آنجا که حفظ فاصله اجتماعی در بعضی از شهرها پیامدهای مثبتی را به دنبال داشته است، مقامات ارشد بعضی از شهرهای آمریکایی تصمیم گرفتند بسیاری از خیابان‌ها کامل روی تردد خودروها ببندند تا از این طریق فاصله مورد نیاز برای پیشگیری از شیوع انتقال کووید-۱۹ بین شهروندان حفظ شود.

 مدیران بعضی از شهرها نظیر بوستون در ایالت ماساچوست آمریکا، مینیا پولیس در ایالت مینه سوتای آمریکا و اوکلند در کالیفرنیا بسیاری از خیابان‌ها را فقط به تردد عابران پیاده و دوچرخه‌سواران اختصاص داده‌اند در حالی که در بعضی از شهرها نیز مقامات رسمی پیاده‌روها را وسیع‌تر کرده‌اند تا مردم بتوانند در حال حرکت فاصله حداقل شش فوتی را با سایر عابران حفظ کنند.

شیوع ویروس کرونا در نیویورک باعث کاهش ۶۰ درصدی تردد در شلوغ‌ترین پل‌ها و تونل‌های شهر شده است که همین امر مقامات رسمی را بر آن داشت در راستای حفظ فاصله اجتماعی طرحی آزمایشی را به اجرا بگذارند که در آن چهار بزرگراه اصلی شهر به فضاهایی برای پیاده‌روی اختصاص داده خواهد شد. در اوکلند نیز حدود ۷۴ مایل از خیابان‌های شهر، یعنی حدود ۱۰ درصد از کل خیابان‌ها، روی تردد تمام وسایل نقلیه موتوری بسته شده است تا از این طریق فرهنگ برقراری تعامل اجتماعی با حفظ فاصله اجتماعی برای مهار کرونا بین مردم ترویج پیدا کند.

گروهی از حامیان پیاده‌روی و دوچرخه سواری نیز در برکلی کالیفرنیا از مقامات رسمی شهر خود خواستند بعضی از خیابان‌ها را روی تردد خودروها ببندند و فضای بیشتری را به تردد دوچرخه‌سواران و عابران پیاده اختصاص دهند. شهردار ماساچوست نیز سه بزرگراه اصلی بوستون را روی تردد خودروها بست و آن‌ها را به تردد عابران پیاده و دو چرخه سواران اختصاص داد به این امید که با ترویج قانون رعایت فاصله اجتماعی نقشی مهم در مهار شیوع ویروس کرونا ایفا کرده باشد.  

کد خبر 418815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.