خط انتقال آب از منبع ژئو ممبران تا تابستان ۹۹ بهره برداری می‌شود

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان گفت: زمان بهره‌برداری کامل از خط انتقال آب از منبع ژئوممبران جهت آبیاری عرصه‌های فضای سبز در روزهای آغازین تابستان امسال پیش‌بینی شده است.

کاووس حقانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: جهت افزایش ذخیره آبی منطقه دو، منبع جدیدی با ظرفیتی حدود ۳۵۰۰ متر مکعب در کنار منبع ژئو ممبران اول، با هزینه‌ای بالغ بر هفت میلیارد ریال احداث شد و همزمان با روز درختکاری به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: با توجه به تکمیل ایستگاه پمپاژ تا پیش از آغاز تابستان، زمان بهره‌برداری کامل از خط انتقال آب از منبع ژئو ممبران جهت آبیاری عرصه‌های فضای سبز در روزهای آغازین تابستان پیش‌بینی شده است.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان تصریح کرد: حجم منبع ژئو ممبران حدود سه هزار و ۵۰۰ متر مکعب و پمپاژ آب آن از تصفیه خانه ۱۰۰ لیتر در ثانیه است که از تصفیه خانه فاضلاب شاهین‌شهر به وسیله پمپ از لوله ۴۰۰ اینچی آب وارد منبع ژئو ممبران می‌شود و از طریق پمپاژ از این منبع، فضای سبز مناطق دو و ۱۲ آبیاری می‌شود.

وی گفت: از استخر ذخیره آب تا دانشگاه صنعتی هفت هزار و ۸۰۰ متر لوله‌گذاری با قطر ۲۰۰ میلی‌متر انجام شده و از آن به فضای سبز حاشیه جاده آزادگان، کوی پرتو، جنگل‌کاری ۳۰ هکتاری و ۱۰۰ هکتاری در منطقه دو انشعاباتی داده شده است.

حقانی خاطرنشان کرد: نقطه پایانی این اتصالات، لوله میدان استقلال است که از آنجا به کلکتور خیابان امام خمینی وصل و در مواقع بحرانی در تأمین آب شبکه آبرسانی فضای سبز کمک می‌کند.

کد خبر 418767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.